Struts? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Struts?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Struts?

Håller på att lära mig binda flugor till mitt gäddfiske. Har läst att "gäddsara" ska vara grym. men jag har kollat i mina lokala affärer och dom har inga strutsfjädrar. Vart köper man dessa? någon som vet en online-butik eller någon butik i närheten av Borås. Eller hämtar ni på någon strutsfarm? Finns ju en i falköping och en någonstans runt alingsås.

Tacksam för svar
    Sluta snacka, ut o fiska..

Har en kompis som bor 50 m från en struts farm, han är även kallad Som Janim på denna forum, skicka mess till han o fråga ifall han kan skicka några fjädrar åt dig

Kommentera

det blir jättefina flugor, men strutsherl är inte direkt... hållbarast i världen, om vi säger så

Kommentera

Svar på inlägg om strutsfjädrar

Ursprungligen postat av mcben Visa inlägg

Tacksam för svar
        Jag gjorde så att jag kollade upp strutsfarmar och lade sonika ett mail en strutsfarm. Fick svar och personen i fråga skickade mig ett kuvert fyllt till bredden med strutsfjädrar. Efterhand satte jag in en symbolisk summa på vederbörandes konto. Smidigt och tacksamt. .

Ett länktips: http://tinyurl.com/324smf
        Ifall du inte redan tittat till sidan i sig. Där har du en bindbeskrivning på fluga med strutsfjäder, avsedd för gäddfiske.

Ta även en titt på själva "huvudsidan" http://tinyurl.com/2p4q3e

/Storfiskaren
        The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
        Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
        Klickbara länkar följer nedan
        Nattplockad mask
        Gädda äter Sissy
        Abborre vs mask
        Abborre vs mört
        Måånga gäddor samlade vid betet
        Gädda äter gädda
        Spännande fiskemetod efter gädda
        FS SPARADE TRÅD
        Laxhugg!

Kommentera

Ursprungligen postat av Storfiskaren Visa inlägg
          Jag gjorde så att jag kollade upp strutsfarmar och lade sonika ett mail en strutsfarm. Fick svar och personen i fråga skickade mig ett kuvert fyllt till bredden med strutsfjädrar. Efterhand satte jag in en symbolisk summa på vederbörandes konto. Smidigt och tacksamt. .

Ett länktips: http://tinyurl.com/324smf
          Ifall du inte redan tittat till sidan i sig. Där har du en bindbeskrivning på fluga med strutsfjäder, avsedd för gäddfiske.

Ta även en titt på själva "huvudsidan" http://tinyurl.com/2p4q3e

/Storfiskaren

Tackar. Då ska jag sätta mig o skicka lite mail. Får se vad dom svarar.

Har kikat på den sidan och fått en del insperation.

mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av Keski Visa inlägg
            Har en kompis som bor 50 m från en struts farm, han är även kallad Som Janim på denna forum, skicka mess till han o fråga ifall han kan skicka några fjädrar åt dig
            Ska skicka ett pm till han och se vad han säger. Tack för tippset.

mvh

Kommentera

Jag köpte en del fjädrar billigt på en marknad i Jämtland där några bekanta kände folk som hade en strutsfarm, riktigt bra kvalité och perfekt till buttar på laxflugor och till långa gäddflugor.
              Fish On!

Kommentera

heheh jag bor brevid en strutsfarm i terp, hyresvärden som äger strutsfarmen

Kommentera

Ursprungligen postat av JaniM Visa inlägg
                  heheh jag bor brevid en strutsfarm i terp, hyresvärden som äger strutsfarmen
                  Tja! Tror du att du skulle kunna hjälpa mig med lite herl? Har ringt runt till sveriges alla hörn som har strutsfarmar. Men ingen vill lägga energin på att skicka. Du får givetvis en ersättning som du vill ha. Intresserad?

Kommentera

älskar strutsfarmar! brollans brutta skickar så fort jag behöver!
                    Fiska är livet

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                    1 svar
                    1 320 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg SharkGirl  
                    Arbetar...
                    X