Hur binder man en Spinnfluga? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur binder man en Spinnfluga?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
    Ok, jag får det inte att fungera nåt vidare utan lim. Men jag har rätt få fiskar att jämföra med så jag har kanske haft otur. Känns som en gädda som bråkar lätt kan trasa-sönder det om sitter på tuben.
    Har tagit som mest 5-6 gäddor med 6,5 på toppvikt som mest på flugorna jag bundit men inte sett att dom har trasat sönder nåt, visst "ståltråden" jag har innuti tuben som jag binder på har blivit böjd ett flertal gånger men trots det har matrialet inte lossnat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
      Har tagit som mest 5-6 gäddor med 6,5 på toppvikt som mest på flugorna jag bundit men inte sett att dom har trasat sönder nåt, visst "ståltråden" jag har innuti tuben som jag binder på har blivit böjd ett flertal gånger men trots det har matrialet inte lossnat.
      Happ! Se där. Det är nog min bindningsteknik som falerar isf Kan väl konstatera att för mig har lim gjort flugorna hållbararare men att det nog inte är nödvändigt. Det gör ju bindings processen lite kletigare och jobbigare helt klart.

Peace
      Robert
      När drar vi?

Kommentera

slang, lite julgranspynt och 2 buntband så e det klart
        [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av robertn Visa inlägg
          Hej Jämtlandgädda,

klart du ska testa att göra en bucktailspinnare. Här har du en bra länk till en guide om hur man gör spinnare och även färdiga "spinnarrecept".

Here it is! Canada's handiest guidebook devoted exclusively to making your own fishing lures. Learn to make hundreds of lures quickly and easily. The Canadian Guide to Lure Making contains clear concise easy to follow step by step instructions to making all your popular fishing lures. Making your own lures is not only fun. You'll save up to 90%, hundreds of dollars a year for most anglers, by making your own tackle. You may even decide to make a few dollars by making lures to sell to your fishing buddies.

Jag har inte gjort någon spinnare med kaninzonker men med bucktail, det är lätt och blir bra(sedan om det blir snyggt är tyvärr helt beroende på en själv...). Nu under vintern tänkte jag ge mig på att göra en spinnare med Marabou. Det verkar pulsera rejält i vattnet!
          Marabou pulserar inte nära så mycket som kanin

Kommentera

nu köpte jag bindtråd, spinnartråd, kanin och tub... ska börja göra den imorn när ja har lim

updataterar med den färdiga saken

Kommentera

Ursprungligen postat av pepp-robert Visa inlägg
              Happ! Se där. Det är nog min bindningsteknik som falerar isf Kan väl konstatera att för mig har lim gjort flugorna hållbararare men att det nog inte är nödvändigt. Det gör ju bindings processen lite kletigare och jobbigare helt klart.

Peace
              Robert

Hehe kan vara att jag har haft tur kanske, vem vet .
              Får se ivår sen igen om dom håller en säsong till.

Kommentera

Har en fråga till:
                Binder man med bindtråden på zonkern? Dvs man drar undan fibrerna och snurrar på mellan dom

Kommentera

Ursprungligen postat av jämtlandgädda Visa inlägg
                  Har en fråga till:
                  Binder man med bindtråden på zonkern? Dvs man drar undan fibrerna och snurrar på mellan dom
                  Jag har inte gjort det. Bottnar ordentligt med tråd och sedan en del lim. Binder in mina strips (polarräv) iendast i endarna.

//Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av UltraDuck Visa inlägg
                    Jag har inte gjort det. Bottnar ordentligt med tråd och sedan en del lim. Binder in mina strips (polarräv) iendast i endarna.

//Fredrik
                    Ok, gjorde just klart min
                    bilder kommer

Kommentera

Bilder åt folket:
                      Farsans julklapp, ska bara testa :-)
                      den e ganska liten och har inge ögen just nu men ska fixa.
                      kommer att göra den lite mindre när ja sätter på ögonen (ska binda bak den typ 1-2cm)
                      just nu e den 26cm utan metaltråd i mitten.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                      1 svar
                      1 319 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg SharkGirl  
                      Arbetar...
                      X