Whiting Bronnce, Grizzly, Blue Dun nacke. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Whiting Bronnce, Grizzly, Blue Dun nacke.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Whiting Bronnce, Grizzly, Blue Dun nacke.

Grizzly, i sin orginal färg = svart / vit bandade hackle. Ger ju fint liv åt vilken fluga som helst.

Jag köper mina Whiting Bronce nackar av westforkfly.se, eftersom den butiken även säljer halva nackar till det facila priset av 260:- Den halva nacken räcker länge ändå.

Och det fina i kråk sången, är att ägaren till westforkfly, är en hejare på att färga nackar!

På min önske lista över torr fluge nackar, har länge stått en Golden Olive, Grizzly och en Blue Dun sådan färgad Grizzly nacke. Golden Olive, Grizzly nacken, har jag redan skaffat. Mycket grann! Som ni kan se här:

Fin, fin till både dag sländor (Danica), såväl som hackle till Geting imitationer t.ex.

Och idag, kom min Grizzly, Blue Dun! Lika fin i färgen. Tyvärr, gör inte fotot riktigt nacken full rättvisa. Blev tvungen att köra med mobil kameran.

Men det ger iaf en uppfattning om hur nacken ser ut.

Nä, nu ska jag sätta mig och binda litet nya skapelser med nya nacken!

Den enda färgade Grizzly jag dessutom vill ha innan jag är nöjd med min Whiting samling, är en ljust brun Grizzly variant. Ska beställas litet senare.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-12, 13:07.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Fick mina 3 halvnackar idag, svart, brun och grizzly...säger bara det...går inte att jämföra med de indiska man försökt med tidigare...helt plötsligt ser torrflugorna ut som just torrflugor!!!
    Remember; never test the depth of water with both feet.

Kommentera

Där ser du!

Blir fina Black Gnat och andra kusar nu då? Du får väl lägga upp litet foton på dina nya kreationer sedan?

Kan ju bara instämma om skillnaden både på nackarna och utseendet på den färdiga flugan.

"Rätt" hackle, gör mycket för total intrycket! Sedan ska vi ju snacka tyst om skillnaden mellan Metz, Whiting och Indiska budget nackar när det kommer till flyt förmåga.

Låter du sedan Micke på Westforkfly färga en halv Grizzly nacke. till Golden olive och en till Blue Dun åt dig....D.vs. de nackar jag snackade om i början av denna tråd.

Då har du, ihop med de nackar du redan har så att du klarar din torrfluge bindning riktigt bra.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-27, 15:27.

Kommentera

Kan han färga även tex zonker remsor?

Edit: Schyssta nackar!
        http://www.silverbums.com

Kommentera

Så nu ska man bara måla lite på huset...klippa häcken...rensa hängrännorna...och i sagda ordning så hamnar man till slut framför städet...var bara tvungen o testa de nya hacklen...och vilken skillnad...tur bara att inte hustrun vet vad nackarna går på eller vad jag lagt ner på material över huvud taget...
          Remember; never test the depth of water with both feet.

Kommentera

Ursprungligen postat av karki Visa inlägg
            Kan han färga även tex zonker remsor?

Edit: Schyssta nackar!
            Det tror jag säkert Micke kan.

Hör med honom vet jag.

Kommentera

Ursprungligen postat av Knaspeter Visa inlägg
              Så nu ska man bara måla lite på huset...klippa häcken...rensa hängrännorna...och i sagda ordning så hamnar man till slut framför städet...var bara tvungen o testa de nya hacklen...och vilken skillnad...tur bara att inte hustrun vet vad nackarna går på eller vad jag lagt ner på material över huvud taget...
              Nä, det är nog bäst att hon inte vet! Tror i så fall att om hon visste vad du lagt ut? Att du nog skulle få ha ett långt, allvarligt samtal med henne. Som i huvudsak skulle handla om pryl galna flug fiskare ( = sant ) i allmännhet och dig i synnerhet.

Jag har för länge sedan av ren själv bevarelse drift, slutat att hålla reda på de summor jag lagt ut på flug fisket och flug bindningen.

Om jag visste den faktiska summan? Ja, då skulle jag nog ligga sömn lös på nätterna och bita ner naglarna.

Och det är väl därför min lokale fiske redskaps handlare, gnuggar händerna och ser ut så här varje gång jag kommer innanför butiks dörren?

Senast ändrad av Jock Scott; 2010-07-28, 08:08.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X