Hairy Killer kopia :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hairy Killer kopia :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hairy Killer kopia :)

Tja!

Har försökt mig på att binda kopior av ABU;s spinnfluga Hairy Killer. Tänkte mest visa ett litet klipp på min senaste och höra vad ni tror om den. Något jag behöver ändra/förbättra?
    Flugorna är 20-25cm lång, väger ca 20g torra och 35-40g våta.

Alla tips välkomnas

Nu e ja långt ifrån expert men såg GRYM UT!!!

PM:a om du vill "bli av" med nån några

//Mange

Kommentera

Snyggt jobbat!

Gör den i litet olika storlekar och färger så är du i mål.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Tack Är inte heller någon gäddfiske expert men vill bättre på mitt PB under 2011 så detta blir ett av försöken
        Jag vill nog inte "göra mig av" med några innan jag provat dom ordentligt själv först. Vill inte sälja något som jag inte vet fungerar.

// Oskar

Kommentera

Funkar inte den där? Då är Gäddorna där du fiskar riktigt svettiga gourmeter!

Tror inte att ABU modellen skulle göra ett bättre jobb. Det hela hänger mest på HUR du fiskar flugan? Tänk också på att vid dåligt ljus / väder. Eller vid gryning och skymning = mörka flugor. Och vise versa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
            Funkar inte den där? Då är Gäddorna där du fiskar riktigt svettiga gourmeter!

Tror inte att ABU modellen skulle göra ett bättre jobb. Det hela hänger mest på HUR du fiskar flugan? Tänk också på att vid dåligt ljus / väder. Eller vid gryning och skymning = mörka flugor. Och vise versa.

Har som sagt inte provat dom ännu, men det blir snart
            Eftersom du nämnde olika färger och storlekar så slänger jag upp en bild på dom jag snickrat ihop än så länge.
            Bifogade filer

Kommentera

Ser trevligt ut!

Tips. Orange (mer parten) och svart, är en fin kombination tidigt och sent på säsongen. Liksom för mer humus färgat (brunt) vatten.

Skulle vara kul att höra om dina fångster på dessa flugor under kommande säsong.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-01, 20:49.

Kommentera

Jag lovar att rapportera om dom levererar

Kommentera

Det ser jag med spänning fram emot!

En liten fråga? Ungefär, vad kostar materialet till en sådan fluga? Jag har ju sett ganska rysansvärda pris lappar på sådana här flugor hos on line butikerna, så man är litet nyfiken.

Kommentera

Svårt att svara på exakt. Köper billiga magnumzonkers av en kontakt och inte från affär. jag ger ungefär 15kr för 3 zonkerstripes på ungefär 30cm vardera. Använder 2,5 stripes till en fluga. Plus lite garn, blytråd och pianotråd. Men säg ca 20-25kr för en fluga.
                    Billigaste Hairy Killer från ABU som jag har sett kostar 99kr, så jag ligger billigt till :P

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X