Hairy Killer kopia :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hairy Killer kopia :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ambassadeur1000 Visa inlägg
    Svårt att svara på exakt. Köper billiga magnumzonkers av en kontakt och inte från affär. jag ger ungefär 15kr för 3 zonkerstripes på ungefär 30cm vardera. Använder 2,5 stripes till en fluga. Plus lite garn, blytråd och pianotråd. Men säg ca 20-25kr för en fluga.
    Billigaste Hairy Killer från ABU som jag har sett kostar 99kr, så jag ligger billigt till :P
    20 - 25 kr är ju inte mer än kostnaden för materialet + krok för de litet mer avancerade Lax flugorna. Då är det ju ingen större katastrof om man sätter bort en sådan fluga. Eller om stor krokodilen tar med den sig hem. I så fall? Ligger nog katastrofen mer i att man förlorar firren då

99 Kr är billigt för en ABU Hairy Killer. Jag har sett sådana eller liknande för 160:-

Ja, priset för materialet till din fluga kan man då verkligen inte klaga på!
    Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-01, 21:22.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Jo jag har sett upp till 199:- för en Hairy Killer. Men såg senast idag på Fiskeknuten i Kristianstad att dom reade ut vissa för 99:-

Kommentera

Du skulle nog kunna tjäna en slant på att sälja sådana till "rätt pris" är jag ganska säker på. Tradera t.ex. eller på fiske forumen.

Det tråkiga med att binda - sälja, är ju att man aldrig riktigt får betalt för arbetstiden.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-01, 21:29.

Kommentera

ser grymma ut wow 20-25kr för att göra en sån

Kommentera

Hur gör du huvudena?

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
              Hur gör du huvudena?
              Det är den enda knepiga biten med flugan faktiskt. Huvudets form bildas redan i börja när jag skapar lite kropp på fluga med vanligt garn. Sen när zonkersarna är på plats och jag är nöjd med fluga så spinner jag på bindtråd fram tills jag täckt allt. Efter det, på med vobblerbyggarögon, epoxylim och slutligen svart lack. Epoxyn kan vara ett helvete att få till snyggt men övning ger färdighet

Kommentera

Gjorde en steg för steg beskrivning för ett par år sedan på just spinnflugor.

Kanske kan bidra med några tips.

Går att göra i precis vilka färger man vill:

Minivarianter funkar kanon till UL fiske

Senast ändrad av [Andreas]; 2011-02-12, 22:27. Anledning: Petade in lite fler bilder
                Följ bloggen!:
                "Snipkungens blogg"
                ¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

-1700 + bilder i fiskedagboken!
                -Steg för steg på Spinnfluga!
                -Steg för steg på magnumspinnare!
                -Steg för steg på gäddfluga!

Kommentera

Snygg krokodil spinn fluga!

Toppen med step - by - step beskrivningen också. Tror att det finns en hel del spinn fiskare som velat testa en sådan fluga men tyckt att den varit för dyr att köpa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                    Snygg krokodil spinn fluga!

Toppen med step - by - step beskrivningen också. Tror att det finns en hel del spinn fiskare som velat testa en sådan fluga men tyckt att den varit för dyr att köpa.
                    Jag gjorde drygt 30-40 st och räknade ut lite vad dom kostar att tillverka.
                    Kanade på drygt 85 kr. Bara Gamakatsukroken är ju en tia osv. Racoon kragen kostar apa.
                    Så jag tycker inte att en Hairy killer är dyr faktiskt. Mina tar minst 1,5 timmar att göra.

Gjorde ett inlägg i bloggen med alla bilder på spinnflugornahttp://www.sportfiskeforum.se/blog/author/andreas.
                    Man får gå tillbaka ett par sidor för att hitta dom dock.
                    Följ bloggen!:
                    "Snipkungens blogg"
                    ¸¸.·´¯`·...¸><((((º>

-1700 + bilder i fiskedagboken!
                    -Steg för steg på Spinnfluga!
                    -Steg för steg på magnumspinnare!
                    -Steg för steg på gäddfluga!

Kommentera

Oj! Så pass dyr att göra? Men finns det inget annat och liknande material du kan använda som är billigare?

Har hört om folk som gjort Gädd flugor av en damm vippa från Ö&B b.la.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X