Ursprungligen postat av Knaspeter
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Chenille
Collapse
X
-
Det ska jag göra! Kul att kunna dela lite bilder.
Och du Göran, foamet i flugan innan, den smala änden fäster man först eller hur?
Den här ska jag försöka mig på imorgon kväll! resultat kommer...
Så attans kul att du fick in mig på det här med flugbindning!
Bara ett problem...ju mer material man köper desto mer saknar man...
Men städet var en hit, en sån skillnad mot det gamla!Remember; never test the depth of water with both feet.
Kommentera
-
Tillgång till facebook har alla som vill, och medlem blir man väl här oxå?Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inläggDu alla har inte tillgång till facebook, är inte intresserad av skiten, så lägg inte ut sådant som man måste bli medlem i för att kunna se.
Tumlaren
Kommentera
-
Ja, du binder in den tunnaste delen så att hela flaket sticker ut bakom kroken i början. Detta för att ha remsan ur vägen i första rummet. Och för det andra, så blir början på kroppen rund och fin när du sträcker / viker fram remsan.Ursprungligen postat av Knaspeter Visa inläggDet ska jag göra! Kul att kunna dela lite bilder.
Och du Göran, foamet i flugan innan, den smala änden fäster man först eller hur?
Den här ska jag försöka mig på imorgon kväll! resultat kommer...
Så attans kul att du fick in mig på det här med flugbindning!
Bara ett problem...ju mer material man köper desto mer saknar man...
Men städet var en hit, en sån skillnad mot det gamla!
Det glädjer mig att se dig bli en entusiastisk flug bindare också. Välkommen i både flug fiske och flug bindar träsket!
Jag ska köpa samma Odyssey Spider städ jag med så snart som ekonomin tillåter det? Tycks vara dunder fint! 1000:- är inte så blodigt för ett sådant städ.
Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-17, 22:21.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Sant det!Ursprungligen postat av Perragreven Visa inläggTillgång till facebook har alla som vill, och medlem blir man väl här oxå?What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Hallå igen Göran!
Nytt försök via photobucket:

Ingen sax ännu...vart lite köpstopp...får bli till löningsdags...har blivit lite mycket den här månaden men jag måste ha en ny sax, den jag har är ett skämt...
Köpt lite andra grejer genom samma företag som saxen, ingen frakt och bra priser, helt klart jämförbara med Wittlocks.
//PeterRemember; never test the depth of water with both feet.
Kommentera
-
Otroligt onödig komentar.Ursprungligen postat av Tumlaren Visa inläggDu alla har inte tillgång till facebook, är inte intresserad av skiten, så lägg inte ut sådant som man måste bli medlem i för att kunna se.
TumlarenA bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Så är det ibland. Jag får ta det litet lugnt jag med. Köpte iof ett nytt spö förra veckan
(Hi Level, Royal 8 fot #4 = 1200:- hos Wittlock) 

Det är ju ett tag till innan flug fiske premiären. Men mitt ha begär väcktes av detta spö. (må vara att rull fästet ser litet kitshigt ut men kan ju bytas till snyggare så småningom) Och så har jag efter hand blivit sugen att skaffa vekare grejor till Regnbågen för att få ut ännu mer ur det fisket. Och nu med lättare grejor, så kan man ju riktigt smyga ut en torris eller nymf också. Nu hör det till att jag har en äldre rulle som bara legat i en låda och skräpat. Och en 2:a sorterings Dan Tackel lina, kostar ju ingen förmögenhet heller.
Det blev en DT 4:a btw.
Så på det hela taget blev det ju ingen hår resande summa.
Men det ska bli kul att höra vad du tycker om super saxen? Jag blev rätt förvånad hur stora skillnader det är mellan de 35 - 40:- ordinära flug bindar saxarna och en topp sax typ Dr. Slick när jag köpte min för ca ett år sedan. Inte minst så behåller den dyrare saxen skärpan länge. Det andra stora plusset är ju att du kan fin klippa riktigt nära.Senast ändrad av Jock Scott; 2011-02-18, 13:06.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Kommentera