Grymt snygga Nattslände vingar! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grymt snygga Nattslände vingar!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Iof, så kan du lika väl köra med sådana där fina konst vingar ändå om du vill?

Handgreppen blir de samma som om du binder in hackle spetsar eller vingar av annat natur material i alla fall.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Såg att J:son skulle vara på mässan i helgen. Där kan jag nog komma över ett sett med vingar. Ska bli kul att uppdatera.

Kommentera

Läckert!

Jag ska nog oxå köpa både nattslände och dagslände vingar så snart jag kan. Jag fullkomligt älskar alla de nya konst materialen som tillåter en att skapa väldigt natur trogna imitationer utan jätte ansträngningar.

Köpte Virtual nymph skin och Porcupine Guard hair = Täckhår från Piggsvin, nyligen. Grymma nymf material! Det senare blir fina ben till både nymfer och sländor.

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-03-31, 20:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Läckert!

Jag ska nog oxå köpa både nattslände och dagslände vingar så snart jag kan. Jag fullkomligt älskar alla de nya konst materialen som tillåter en att skapa väldigt natur trogna imitationer utan jätte ansträngningar.

Köpte Virtual nymph skin och Porcupine Guard hair = Täckhår från Piggsvin, nyligen. Grymma nymf material! Det senare blir fina ben till både nymfer och sländor.

http://www.malardalenssportfiske.se/?cat_id=260
          Har själv köpt en variant som heter Magic Shrimp Strips, skulle tro att det är ungerfär samma som nymph skinnet. Riktigt trevligt...

Kommentera

Iof, så kan du lika väl köra med sådana där fina konst vingar ändå om du vill?

Handgreppen blir de samma som om du binder in hackle spetsar eller vingar av annat natur material i alla fall.
            Har du rätt i

Kommentera

Ja, Magic Shrimp och Virtual nymph skin är ju i stort sett samma sak. Man kan få fram rackarns nice nymf kroppar med sådana material. I synnerhet om man ritar dit den riktiga nymfens tekningar med vatten fast tusch.

Jag gjorde några Blood worms = Fjädermyggans larv igår på böjd # 12 krok enligt denna video:

Men eftersom jag inte hade röd bind tråd. Så lindade jag kroppen tunt med rött garn istället och sedan några ihop tvinnade strips av röd flashabou i en tät spiral som ribbing för att få litet juste bling i flugan innan jag lade på Virtual nymph skinet. Till bröst, lindade jag ett Påfågel herl.

Man tager vad man haver, som den gamla kok boks författarinnan Kajsa Warg sade en gång.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-04-02, 18:20.

Kommentera

Ja, Magic Shrimp och Virtual nymph skin är ju i stort sett samma sak. Man kan få fram rackarns nice nymf kroppar med sådana material. I synnerhet om man ritar dit den riktiga nymfens tekningar med vatten fast tusch.

Jag gjorde några Blood worms = Fjädermyggans larv igår på böjd # 12 krok enligt denna video:

Men eftersom jag inte hade röd bind tråd. Så lindade jag kroppen tunt med rött garn istället och sedan några ihop tvinnade strips av röd flashabou i en tät spiral som ribbing för att få litet juste bling i flugan innan jag lade på Virtual nymph skinet. Till bröst, lindade jag ett Påfågel herl.

Man tager vad man haver, som den gamla kok boks författarinnan Kajsa Warg sade en gång.
                Blir nog några sådana för mig också skulle jag tro :-)

Kommentera

Ja, bind upp ett litet gäng.

Det sägs att Bloodworm imitationer är bra i början av säsongen liksom i slutet av den. Jag har ju fått ett par bågar på San Juan Worm i tidigt i höstas. Och den är ju i så fall betydligt simplare till ut seendet än den där imitationen i videon ovan.

Kommentera

Ja, bind upp ett litet gäng.

Det sägs att Bloodworm imitationer är bra i början av säsongen liksom i slutet av den. Jag har ju fått ett par bågar på San Juan Worm i tidigt i höstas. Och den är ju i så fall betydligt simplare till ut seendet än den där imitationen i videon ovan.
                    Då får det bli några sådana också :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X