2in1 Fly Tying Vise - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

2in1 Fly Tying Vise

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 2in1 Fly Tying Vise

2in1 Fly Tying Vise, någon som testat detta och kan rekommendera eller säga ett som toppar detta städ?
    Gillar 360 funktionen, vill inte ha plastigt eller en massa spröt som sticker ut ,)

Tacksam för tips

Ville inte göra reklam men om jag länkar kanske jag får något svar =)

Ser nice å clean ut men kanske är det inte det bästa man kan får runt 1399:- ?
    Kollat andra trådar men vill ha något mitt emellan 200:- och 3500:- som är 360

Kommentera

Det där Vision städet är säkert inte helt fel. Och för det priset, så blir det svårt att matcha efterom du verkar få kroken horisontellt när du flippar över flugan på rygg precis som med full rotations städen. Det enda abret, kan vara att du inte kan ändra vinkel på chucken / käftarna. Så man frågar sig hur bekvämt det är att binda på under långa bind sessioner?

Jag iaf, vill ha litet uppåt lutning på chucken.

Men ska du ha något som är garanterat bra och full rotions städ? Då har du ju dessa:

Värstingen upp till 3000:- klassen: http://lb-flugfiske.ehandel.net/sv/a...junior_trekker

Men det blir ju billigare att skicka efter utomlands.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-30, 11:15.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Vill du komma billigt undan men ändå få ett juste städ? Då är ju detta en tänkbar kandidat:

Känner 2 pers som har bundit på detta städ ett tag och är hel nöjda med det. Dessutom, så kostar det ca 250:- mindre hos Mistpool än på andra ställen.

Ev. bak sida med det är att det endast kommer med C, bords klämma då.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-30, 11:28.

Kommentera

Atlas True Rotation Vise gillade jag skarpt, samt Barracuda Junior Trekker men den va lite väl dyr.
          Ska googla lite på dem, tackar

Kommentera

Du kommer väldigt långt på Atlas städet. Visst är Dynaking Jr. Trekker fint som fn. Men litet over kill för oss som binder till hus behov egentligen. Det är mer ett städ för de som lever på sin flug bindning.

Bättre att använda de pengarna som skiljer mellan Atlas städet och Dynaking till att fiska eller köpa bind material då.

Varsågod.
            Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-30, 15:04.

Kommentera

Jag är grymt nöjd med mitt Danica Dan-Vise, rotation och chuck funkar perfekt. Riktigt mycket städ för pengarna

Kommentera

O.k. Det är alltid gött när man är nöjd med sina köp. Jo, jag har hört en del Danica ägare tidigare som gillar det städet högt och rent. Och det finns tydligen en del extra grejor att köpa till det.

Bords platta och en förlängare till chuck armen.

Verkar pris värt.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2011-09-30, 18:08.

Kommentera

Jag beställde en http://lb-flugfiske.ehandel.net/sv/a..._rotation_vise igår, nu finns det att göra på trista vinterdagar =)
                  Blir till att binda upp allt material jag har nu på olika flugor innan man vågar sig på finmaterial.

Kommentera

Trevligt!

Ja, då har du ett städ för de närmsta 10 - 15 åren iaf.

Och du lär nog ha vinter pyssel så att du klarar dig. Hoppas att få se litet av dina kreationer senare.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X