dagens fluga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

dagens fluga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad är poly wiggle och vad använder man det till

Kommentera

• Det ett syntet material med 15cm långa fibrer. Perfekt för att dubba kroppar på större flugor som streamers och HÖ flugor etc.

Men är klumpigt att jobba med på mindre krok. FlyRite, är bättre till torrflugor och nymfer i så fall.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

• Ok då vet jag

Kommentera

• Tänkte bara lägga till att det är betydligt enklare att använda det ludna mohair garnet i stället för dubbing på streamers m.m. stora flugor. Du kan hitta hela nystan sådant garn billigt i garn bodarnas fynd lådor. Garnet, lindar man ju på som vilken chenille som helst, och får ändå samma effekt som med dubbingen.

Senast ändrad av Jock Scott; 2013-03-29, 12:42.

Kommentera

• Ok. Idag blev det en streaking caddis med svansen som man har på mojonattsländan. Vad tror du om det Jock sväcott

Kommentera

• Det ska nog funka alldeles utmärkt det. Lär flyta väldigt bra i alla lägen.

Kommentera

• Ja jag hoppas fiskarna vill ha den. Vad tycker du man ska dubba för färg på kroppen på en streaking caddis

Kommentera

• Min favorit är en Streaking C. med brun, 2 mm tjock och ungefär lika bred foam remsa, som jag lindar till en kropp och då med den den vanligt färgade huvudet / vingen av Hjort hår. Iaf. så ska kroppen vara något mörkare än vingen. Ger en tydligare siluett mot himlen på det sättet.

Kommentera

• Finns det några bra abborr flugor. Prova att fiska abborre med superpuppa

Kommentera

• De flesta vanliga streamer flugorna funkar liksom små poppers i storlek 6 och 8 levererar. Abborren, är inte så värst nogräknad när det gäller flugorna. Du kan t.om. slänga på en Montana nymf och få borre på den.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X