"foam" till flugbindning, billigare alternativ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"foam" till flugbindning, billigare alternativ

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "foam" till flugbindning, billigare alternativ

Har kikat runt lite på nätet och hittade en intressant sida. Ett ark skumgummi (foam) kostar 11kr istället för vad man annars betalar.

Men är det nån som har testat det, hur är kvaliten. ser ganska porrös ut. Kommer nog beställa så kan jag återkomma med kvaliten senare
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
    SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

hittade lite annat intressant på sidan, fjädrar bla påfågel men nu tibax till jobbadet
    FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg

Kommentera

Ska du ha den där foamen till torr flugor? Då tror jag att du ska kika på något annat ställe. Den där ser mer ut som något slags tvätt svamp i uppbyggnaden och lär suga vatten därefter.

Men Ö&B brukar ha justa sådana ark väldigt billigt.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Vad är det som är så bra med påfågelfjädrarna? 5 st för 33:- + frakt (49:-). Här får du 6 stycken för 24:- Fri frakt Påfågel

Kommentera

Har köpt liknade foam på panduro hobby. Stora ark, ca 30x40 cm. Funkar utmärkt till torrflugor. kostade runt 15-20 spänn styck om jag minns rätt! Finns i alla möjliga färger.

Kommentera

Hittade dom! Dock så är de glittriga värdelösa

Kommentera

Det här är exakt samma foam man kan hitta billigt på Ö&B:

Tyvärr har ju Ö&B ingen nät handel.

Flugbindning.com har bra priser över lag. Och de är nog de enda jag sett här i landet som säljer hela fågel skinn av div. fåglar. Kostar en del. Men då har man ju ett ruggigt fjäder sortiment av en viss fågel å andra sidan. Ett sådant skinn lär räcka vääääldigt länge!

På tal om foam? Jag såg att Taimen har färdiga foam bak kroppar + bröst till Flicksländor. Och i rätt blå färg dessutom:

Online fishing store with a wide range of fly fishing equipment. Rods, reels, fly lines, fly tying materials, wading gear, boots. Visit Taimen - your fly fishing store.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-10-21, 13:30.

Kommentera

kära flugbindare, idag har jag varit o handlat lite flugmaterial.......blablabla. Men nu till saken åkte till panduro o kika på deras foam ark. WOHOOOO precis samma material som i flugbutiken. WOOOOOW priset 19kr för ett ark. bifogar en bild så får ni se själva. Nu behöver jag inte foam på ett tag

Click image for larger version

Name:	20111021235.jpg
Views:	1
Size:	863,8 KB
ID:	1761296

Kommentera

Fan vad juste!

Då vet jag var jag ska handla foam ark nästa gång. Ska passa på då jag ska handla upp mig på fler Pro marker pennor oxå.

Stora ark är det ju också. Tack för tipset och fotot!

Kommentera

problemet nu är att jag måste ha en separat låda för foam och resten i det gamla

Nu har man bundit 18st bakkroppar imon blir det o börja fästa dom på krokarna
                    Senast ändrad av mojoman; 2011-10-21, 20:27.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jock Scott, 2011-09-18, 11:40
                    1 svar
                    1 272 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg suzan
                    av suzan

Arbetar...
                    X