Tips om bindstäd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips om bindstäd

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

tack, ska testa det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
      Det beror ju på hur mycket du är beredd att lägga upp? Finns städ för 300 - 6000:-

Det Nklaus Bauer binder på är ett Regal städ. Kostar ca 2000:- Men det finns en hyfsad kopia i det Indiska Regent städet för ca 300:- http://webshop.flugbindning.com/bind...02-regent.html

Det är inte tokigt alls att börja med trots det låga priset. Finns med bords platta i stället för bords klämma också.

Är ju lätt använt. Nack delen är att du inte kan rotera över flugan på rygg och att då flugan hamnar i rak horisontellt läge. Städ som klarar deetta kallas "true rotation" städ. Regent går att rotera men är inte true rotation.

Däremot så har du Snowbee flymate extra billigt här: Det är true rotation: http://www.wittlock.se/sv/specialerb...-bindstad.html

Var bara noga med att ställa in krok storleken med den främre ratten innan du drar åt runt kroken med den bakre. I grund inställningen, så ska kroken sitta lätt fast i käftarna när du pillar på den. Kroken ska dock kunna glappa litet lätt innan du spänner åt med den bakre ratten. Gör man inte denna grund inställning för krok storleken? Då blir inte käftarna speciellt lång livade.

Regal och Regent har CAM snabb låsning. Och då behöver du inte ställa in krok storleken på det sättet.

Nästa snäpp uppåt är Odyssey Spider städet. Klarar upp till 4/0 krok. True rotation städ.

Här är det ca 300:- billigare än i andra butiker. http://mistpool.com/product_info.php?products_id=617

Vill du ha ett dyrare städ? Säg bara till så ska jag leta upp ett åt dig.
      Fast Regal finns också med true rotation, men då heter modellen revolution och är några kronor dyrare...

Kommentera

Nicke kör med ett Mark Petijean städ,, Regalen är pensionerad
        Den vise talar om vad han sett, dåren vad han hört

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
          Tuber tror jag inte på till Gäddan. Gäddan, kan nog misshandla tub flugorna rätt rejält.
          Tuber funkar skitbra! kolla in senaste smacken från Nicke på kanalgratis...
          Den vise talar om vad han sett, dåren vad han hört

Kommentera

Citat:Undrar också vilket städ Niklaus Bauer använder när han binder gäddflugor på kanalgratis.se.

Shop international pour les produits Marc Petitjean, livraison dans le monde hors Suisse.
            Senast ändrad av Mickefinn; 2011-11-29, 22:54.

Kommentera

Visst, det där städet är säkert mycket trevligt. Men jag skulle aldrig lägga de pengarna på ett ens om jag hade ekonomi till det. Bauer, har säkert fått en fet rabatt när han köpte det. En grej vi inte har tillgång till.

Jag skulle hellre köpa ett Dyna King Trekker, Renzetti Traveller eller ett Peak städ i så fall. Då får man väldigt mycket städ för mindre än hälften av vad ett Petitjean städ kostar. Och jag tror inte att något av dessa städ är sämre heller.
              Senast ändrad av Jock Scott; 2011-11-30, 03:50.
              What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X