realistiska flugor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

realistiska flugor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Varsågod.

Lycka till vid städet nu.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Hhehe jo tackar du
      hoppas då att de blir hyfsat realistisk

Kommentera

Det går säkert fint. Du har ju bundit ett tag nu. Och med dagens fina material, så blir det oftast bra, även om man inte har en riktigt juste dags form vid städet för tillfället.

Kommentera

jo nu har ja hållit på några år,
          och med de åren så har du varit där å å berättat hur man kan göra, så flugbindning har bara gått fram så de tackar jag för

Kommentera

Glädjer mig!

Flugbindningen, är ju en rackarns trevlig hobby på många sätt.

Jag önskar bara att man vara så pass händig att man kunde bygga sina egna split cane spön ända från bambu stocken.
            Men tyvärr så föddes man inte med de generna. Får vara glad att man lyckas sätta upp en tavla rakt. Men man dreglar ganska mycket när man ser vad de killarna på Edge forumet som kan detta med cane byggen åstadkommer.

Tack för de vänliga orden.

Kommentera

hehe
              Jo du de hade varit något, men själv ska man försöka bygga upp sina gener så någon i släkten eller de blivande gillar fiske, för i min släkt är sånna som jag sällsynta :]

å flugfiske utan flugbindning är inte flugfiske

Kommentera

Ja, man kanske skulle se till att planera för framtida, händiga flug fiskare, flug bindare / spö byggare i släkten genom att ragga upp någon trevlig dam med stora, konstnärliga talanger. Är hon duktig på att jobba i trä också? Ja då är man ju i mål.

Mina gener kan väl iaf. bidra med skaplig händighet när det gäller flug bindandet inbillar jag mig.

# å flugfiske utan flugbindning är inte flugfiske #

Ligger definitivt någonting i detta.
                Senast ändrad av Jock Scott; 2011-12-29, 20:59.

Kommentera

hehe jo så kan de va eller får man helt enkelt lära dem

för mig själv är de bara en till i släkten som riktigt fiskar så på släktträffar blir de inte mycket prat om de, tur man har små syskon man måste lära att gilla fiske

Alltid lite roligare att få en fisk på egen fluga, roligt att se va ens kompis binder, och på vintern har man alltid något att göra

Kommentera

Det är ju bra att du har små syskon som du kan lära ut fiskets fröjder till. Då får de ett vettigt frilufts intresse som gör att de kommer bort från datorn litet då och då.

Kommentera

jo den äldre av mina mindre är hopplös vid datorn eller tv spel, så e allti lite kul å få me han nån gång, men de är lilla syran som har lika intresse som jag, hon gillar att fiska, förr näe ja hade skol dator då kunde hon starta ett pimpelspel jag hade på datorn så de va lite roligt Sen gillar hon oxå allt som går fort de är bra för de är typiskt våran familj

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X