realistiska flugor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

realistiska flugor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• realistiska flugor

Nu är de så att vintern är här så då blir de att man sitter mycket vid flugstädet.
    Så nu vill man höja nivåå ett steg högre än förut så då vill ja börja göra mer realistiska flugor, spelar ingen roll om det är torr eller nymf.

Det som skulle vara kul är om ni berättar vilka material som behövs för när jag ser på klippen på youtube så undrar man exakt vad de är för material.
    Ni får även skicka bilder eller visa något coolt klipp från olika källor på internet Tex youtube.

ja kan visa ett klipp jag gillar och de är den nedanför. jag tror är att de är inte svårt att binda dem flugorna, de som kan va svårt är att hitta rätt material, sen efter de så blir de bara att sitta vid skriv borde sjukt mycket

Tjena! Och god fortsättning.

Här har du litet att kika på.

Json, har de bästa materialen för realistisk flug bindning. Men foam ark, ska du köpa på Panduro hobby. Det är stora ark, billigare än i flug bindar butikerna och håller bra kvalitet.

Grön, ljust oliv, svart, grå och brun är de viktiga färgerna. Panduro, har även ett bra sortiment vattenfasta tusch pennor. Pro Marker t.ex.

Transparent Nymph skin, är användbart om du ska ha ledade nymf bak kroppar.

Senast ändrad av Jock Scott; 2011-12-27, 13:41.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Men du tack så mycket
      men kan du inte typ berätta exakt vilka material han använder på klippet jag visa, så då vet man vad man ska köpa

Kommentera

Varsågod.

O.k. jag är litet jul slö fortfarande så jag missade din länk.

Förutom det som listas i video klippet. Så behöver du Creme' eller Tan = Creme' / brunt floss silke.

Bind tråd i samma färg och en transparent, monofil nylon bind tråd för det moment när han lägger på "rygg skölden" av transparent Nymph skin. Golden Peasant tail = Guld fasan stjärt till benen. Vilken skiljer sig en del i teckningen från våran europeiska fasan.

Han använder basen på fjäder strålarna till benen. Och fixerar med snabb torkande, klar flug lack. Men super lim bör funka fint också.

"Turkey Biots", hittar du i flera färger här b.la. Fint till stjärt spröt på nymfer b.la.

Ostrich herl = Struts herl: http://www.capricorn.se/sv/utrustnin...trutsherl.html

Du behöver vatten fast tusch i följande färger till den nymfen: gul oliv och mörk oliv grön. Och en svart till ögonen m.m. Den svarta bör du välja en penna med en så tunn spets du bara kan hitta.

En annan nyttig tusch färg att äga är brun.

Tänk på att låta tuschen torka minst 15 minuter innan du lägger på klar flug lack över! Annars är risken stor att färgen börjar rinna. Likaså, låt torka ordentligt innan du lägger på nästa färg lager.
        Senast ändrad av Jock Scott; 2011-12-27, 16:56.

Kommentera

kollade igenom filmen och där står det vilket material han använder, sen behöver man inte använda exakt samma material för att få till en realistisk fluga. Viktigaste materialet i denna fluga är nymph skin och färgpennorna, benen kan man göra av massa material
          FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
          SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Jo, och vill man göra det ännu enklare för sig? Använd Jsons nymf ryggar i stället. Då får du med benen på köpet så att säga. Guldfasan, är som du kan se inget billigt material. Och inte så värst användbart i långa loppet heller. Iaf om du nu inte ska binda Lax flugor senare?
            Senast ändrad av Jock Scott; 2011-12-27, 16:52.

Kommentera

men ni tackar, själv så uppfattade jag inte att han beskrev i filmen, va så inne.
              men nu senare i kväll blir de att beställa hem lite material.
              men då undrar jag om den där Jsons nymf ryggar kan man köpa de någon annan stans?
              när jag själv ska binda har ja tänkt ha marabou längst ner som han hade å ha 2 strimlor längst ryggen. och fasan som ben, det är min plan

Kommentera

den planen lär nog fungera kanon.....posta en bild på skapelsen sedan

Json ryggar och ben finns i några butiker bara och googla så hittar du, dessa är inte billiga lite väl dyra för min smak.
                FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
                SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Både Json nymf ryggar m.m. Json grejor och Nymph skin kan du hitta här:

Som sagt, med Json ryggarna, så behöver du inte göra benen självt av guld fasan.

Storlekarna på ryggarna motsvarar krok 12, 14, 16 och 18 ungefär.

Bind beskrivningar med Json material: http://shop.jsonsweden.com/sv-SE/flugbindning-i-82.aspx
                  Senast ändrad av Jock Scott; 2011-12-27, 20:14.

Kommentera

tack så mycke ni två
                    jo bilder blir de väl men då på fotoalbumet .
                    jo json han är guden på flugbindning

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X