annat sätt att binda flugor... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

annat sätt att binda flugor...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• annat sätt att binda flugor...

hitta denna websida via en finsk flugfiske-sida: http://www.moschefacocchi.it/it/secret.html

ganska grymma dagsländordor får ihop ! nån som har prövat/behärskar den här "trapets" metoden ? ser rätt så avancerat utt !

Om bara länken hade fungerat.....
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg

try again ...

edit: välj den italienska varianten i början och sen "il segreto dei facocchi" länken
      Senast ändrad av fadexer; 2012-02-14, 19:00.

Kommentera

länken funkar bra för mig. Intressant flugbindning, väldigt annorlunda. Ser ut som att flugan består mest av nylonlina eller liknande så jag tycker dom borde flyta dåligt :/ Men jag kan inte italienska så vad vet jag. Undrar vad fördelarna med metoden är? Kan tänka mig att en hängande krok krokar bättre.

Edit: Ser nu att det fanns engelska också
        Kika på min blogg, enjoy!

Kommentera

Ursprungligen postat av diedose Visa inlägg

Men fy fn vad komplicerat! Jag skulle iaf inte orka binda mer än 1 st sådan slända i taget per dag.

Som sagt. Synd att det hela inte var engelsk språkigt också.

Edit.

Det sägs att "häng krok" ska fungera litet bättre. Men inget som är bekräftat. Så vitt jag vet iaf?

Tror att jag håller mig till mina foam sländor i stället.
          Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-14, 21:35.
          What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

de där va mer syslöjd än flugbindning, tok komplicerat såg det ut som. Sen där med kroken. Om fisken kommer bakifrån är inte risken stor att den skjuter undan kroken så spetsen hamnar åt fel håll när man gör mothugg !?
            FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
            SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Om du tänker på själva virkningen av bakkroppen så va det Torill Kolbu som började med det, utifall att du vill kolla vidare på det menar jag.

Kommentera

med andra ord: sno mommos virkningsnål ! våren kommer snart

Kommentera

Det där kallas för trolleri mina herrar! För oss nordbor som är så insnöade på att binda på en krok kan det uppfattas som bökigt med en sån fluga. Jag tror dock att bindaren inte håller med om det
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
                    de där va mer syslöjd än flugbindning, tok komplicerat såg det ut som. Sen där med kroken. Om fisken kommer bakifrån är inte risken stor att den skjuter undan kroken så spetsen hamnar åt fel håll när man gör mothugg !?
                    svårt att säga om kroken skjuts undan ?! jag tror nästan på bättre krokningsförmåga än vanlig fluga . men de ju bara spekuleras så vem vet ???

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X