Nån med erfarenhet av dessa split rings till Jerk-baits?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Split rings
Collapse
X
-
Känns lite stora mellan 9-11mm är mera lagom för normala jerkbaits.
-
Hej Martin;Ursprungligen postat av Discharged Visa inläggNån med erfarenhet av dessa split rings till Jerk-baits?
http://cgi.ebay.co.uk/SPLIT-RINGS-HE...item5ad796def5
Jag har olika godstjocklekar hos mina egna 10 mm ROSCO rostfria fjäderringar. Den vanligaste tjockleken är de 10 mm ROSCO Size 6H, LOT 121798 "Stainless Steel" fjäderringar som sitter på alla Northern King trollingdrag. De håller bra för 25-kilos Östersjölaxar. Den kraftigaste och hårdaste modellen av 10 mm ROSCO fjäderringen jag har kan du hänga en 50-kilos vikt i utan att fjäderringen går isär. Den förstnämnda kostar SEK 0:90 /st och den kraftigaste kostar SEK 1:50/st. De liksom trekrokarna VMC BZ7650, PS7650 Nr 2, Nr 1, Nr 1/0, Nr 2/0 och Nr 3/0 samt Gamakatsu Nr 1/0 och Nr 2/0 har jag hundratals av i varje krokstorlek på lager som du kan köpa så många du själv vill ha samtidigt som du köper Bomber, Cisco Kid, Cotton Cordell och andra beten hos www.trumman.com. Maila till mig leif.engstrom@lef.se om hur många och vilka fjäderringar och 3-krokar du vill köpa och du får personligt svar av mig med vändande mail.
Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk!
Old Firehand
Kommentera
-
Var nog lite otydlig i min första post, jag hade lite bekymmer med gången och den blev mycket bättre med dubbla fjäderringar, så tänkte jag skulle ha en som var extra stor, tänkte mest om det var någon som hade testat de där.Ursprungligen postat av Brunnberg Visa inläggKänns lite stora mellan 9-11mm är mera lagom för normala jerkbaits.Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
Inte för att vara sån, men du svarar inte på frågan jag har och gör dessutom reklam för massa annat, krokar vobblers osv.Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inläggHej Martin;
Jag har olika godstjocklekar hos mina egna 10 mm ROSCO rostfria fjäderringar. Den vanligaste tjockleken är de 10 mm ROSCO Size 6H, LOT 121798 "Stainless Steel" fjäderringar som sitter på alla Northern King trollingdrag. De håller bra för 25-kilos Östersjölaxar. Den kraftigaste och hårdaste modellen av 10 mm ROSCO fjäderringen jag har kan du hänga en 50-kilos vikt i utan att fjäderringen går isär. Den förstnämnda kostar SEK 0:90 /st och den kraftigaste kostar SEK 1:50/st. De liksom trekrokarna VMC BZ7650, PS7650 Nr 2, Nr 1, Nr 1/0, Nr 2/0 och Nr 3/0 samt Gamakatsu Nr 1/0 och Nr 2/0 har jag hundratals av i varje krokstorlek på lager som du kan köpa så många du själv vill ha samtidigt som du köper Bomber, Cisco Kid, Cotton Cordell och andra beten hos www.trumman.com. Maila till mig leif.engstrom@lef.se om hur många och vilka fjäderringar och 3-krokar du vill köpa och du får personligt svar av mig med vändande mail.
Ingen kedja är starkare än dess svagaste länk!
Old Firehand
www.trumman.comFiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
Hej Martin;Ursprungligen postat av Discharged Visa inläggVar nog lite otydlig i min första post, jag hade lite bekymmer med gången och den blev mycket bättre med dubbla fjäderringar, så tänkte jag skulle ha en som var extra stor, tänkte mest om det var någon som hade testat de där.
Många dokumenterat skickliga Lax- och Havsöringsfiskare använder dubbla fjäderringar mellan betet och kroken på sina drag och trollingskedar (flutterspoons). Anledningarna till detta är att Laxen eller Öringen inte ska kunna bända sig loss från kroken med draget som hävstång. Draget rör sig också lättare och yvigare med dubbla fjäderringar...speciellt vid "lååångsam" inspinning!
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Hej Martin;Ursprungligen postat av Discharged Visa inläggInte för att vara sån, men du svarar inte på frågan jag har och gör dessutom reklam för massa annat, krokar vobblers osv.
Det är ingen fara och absolut ingen ko på isen! Jag kände inte till de där fjäderringarna på den engelska sidan du refererade till. Därför föreslog jag dig att köpa de bästa fjäderringar som jag själv känner till...
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
Foton
Collapse
-
av KunggösJag äger en twistech v2, dessvärre är det small versionen som bara kan använda 60/100 tråd, 0,6mm?...1 Foto
-
Kanal: Tackel-/riggtillverkning
2025-08-16, 15:21 -
Relaterat
Collapse
Kommentera