mm jag ska nog fara dit nästa vår o fiska gäddor.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiskevatten i Umeå?
Collapse
X
-
Hejsan gubbar!
Tänkte jag kan nämna var jag fiskar också. Jag är uppvuxen på Röbäck så jag har fiskat ganska mycket i älven nedanför travbanan, toppar med lax på 5 och Havsöring på ca 5 kilo. På våren och hösten kan det vara riktigt givande fiske där, så har ni inte provat det så är det ett hett tips. Årskort kostar 300 och det är ju faktiskt billigt med tanke på att man ju aldrig behöver tänka på fiskekort om man bara ska ner en timme eller två.
Gäddfiske blir det mycket av också. Jag har kört mycket jerk sommaren 05 men tyvärr har vi haft ett riktigt trögt fiske... inte alls som de tidigare åren trots att vi testat det mesta. Jag började våren med fluga och jerk i en vik i sörmjöle och fick ett par st kring tre kilo, sedan testade vi i Skeppsvik, samma resultat där. Fan vad skoj det är att fluga gädda... Annars blri det många timmar i Västerfjärden, en polare har båt där och vi har hittat ett par grymma ställen. För nåt år sen hade vi ett osannolikt fiske där med totalt ca 60 gäddor i vikt 2-6 kilo där ute, bla med trippelhugg på fyrakilosgäddor.. 2006 ska jag testa en del i Västerfjärden, tänkte även ta mig till tavlefjärden och till Ängersjöåns utlopp.
Nu på vårvintern blir det nog en ehl del sikpimpel också, givande ställen är ut mot holmsund och sörmjöle, Fabriksviken i Hörnefors brukar vara bra men då får man räkna med att trängas med folk... är alltid mycket folk där tyvärr.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mack33 Visa inläggnån som fiskar mkt i älven vart e bästa stället efter vår gädda om man fiskar från land???
Hej Mack33.
Efter gädda så äre lite svårt å komma åt efter land, har sett att det ibland har stått folk längst ne på Ön å kastat.
Fins dom som har fått gädda när dom har fiskat efter hö och lax längre upp.
Träffade en gubbe vid älven förra veckan som berättade han hade fått en gädda på kring 7kg för nån vecka sen när han fiskade efter hö. Det va på Röbäcks område.
Du har fritt fiske en liiiten bit uppströms om E4 bron.
Lycka till.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av mangemo Visa inläggHejsan gubbar!
Tänkte jag kan nämna var jag fiskar också. Jag är uppvuxen på Röbäck så jag har fiskat ganska mycket i älven nedanför travbanan, toppar med lax på 5 och Havsöring på ca 5 kilo. På våren och hösten kan det vara riktigt givande fiske där, så har ni inte provat det så är det ett hett tips. Årskort kostar 300 och det är ju faktiskt billigt med tanke på att man ju aldrig behöver tänka på fiskekort om man bara ska ner en timme eller två.
Gäddfiske blir det mycket av också. Jag har kört mycket jerk sommaren 05 men tyvärr har vi haft ett riktigt trögt fiske... inte alls som de tidigare åren trots att vi testat det mesta. Jag började våren med fluga och jerk i en vik i sörmjöle och fick ett par st kring tre kilo, sedan testade vi i Skeppsvik, samma resultat där. Fan vad skoj det är att fluga gädda... Annars blri det många timmar i Västerfjärden, en polare har båt där och vi har hittat ett par grymma ställen. För nåt år sen hade vi ett osannolikt fiske där med totalt ca 60 gäddor i vikt 2-6 kilo där ute, bla med trippelhugg på fyrakilosgäddor.. 2006 ska jag testa en del i Västerfjärden, tänkte även ta mig till tavlefjärden och till Ängersjöåns utlopp.
Nu på vårvintern blir det nog en ehl del sikpimpel också, givande ställen är ut mot holmsund och sörmjöle, Fabriksviken i Hörnefors brukar vara bra men då får man räkna med att trängas med folk... är alltid mycket folk där tyvärr.
Hej Mangemo.
Vars i Västerfjärden har ni fiskat?
Kommentera
-
Hej Captain. Ser att du fiskar mycket i Tavelsjön. Jag har ryktesvägen fått höra att det finns mycket fin abborre i sjön. Har du några bra tips var man vintertid ska vistas på sjön för att lyckas bärga de fina goda abborrarna och vad rekommenderar du att man ska ha hängande i änden av linan. Nu hinner jag kanske dit i år för att isarna börja vara dåliga men man kan ju förbereda sig för nästa år. Hittade en mycket fin djupkarta som kan vara till stor hjälp med dina erfarenheter från fisket vintertid. http://www.tavelsjo.se/tavelnet//UPL..._Djupkarta.pdf
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera