Hur avgör jag vattnets potential? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur avgör jag vattnets potential?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur avgör jag vattnets potential?

Jag har nyligen börjat fiska i ett, för mig helt nytt vatten. Det har väl inte gått så där fantastiskt bra ännu i alla fall. Jag undrar därför vilka förutsättningar som krävs för ett bra gäddvatten? Vilka bestånds delar måste eller bör finnas? Jag misstänker att det enda sättet att avgöra huruvida vattnet är bra eller inte är att fiska men det finns kanske några förutsättningar som bör finnas. Några "pusselbitar" som är lätta at se? Tacksam för svar!

Rikligt med bytesfisk är ju en bra början...
    Kveitekungen!

Kommentera

Om mörten har röda ögon och inte orangefärgade ögon, då är det ett hett vatten.

Kommentera

[QUOTE=Flygfisken]Om mörten har röda ögon och inte orangefärgade ögon, då är det ett hett vatten.[/QUOTE

Om du inte behöver koka fisken hemma utan den är färdig redan vid fångsten var vattnet riktigt hett.

Kommentera

Om du vill gå vetenskapligt tillväga så kan du klubba nån gädda du får i det nya vattnet
          koka ren gälbågen och räkna årsringarna hur gammal gäddan är.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Ursprungligen postat av Alessandro
            Om du vill gå vetenskapligt tillväga så kan du klubba nån gädda du får i det nya vattnet
            koka ren gälbågen och räkna årsringarna hur gammal gäddan är.
            Finns det nån beskriving på hur man gör det ?

Kommentera

Vill du vara riktigt noggrann så rekomenderar jag att du går till ditt lokala bibliotek och lånar boken "Ekologisk fiskevård". Där finns allt du behöver veta + lite till angående fiskens levnadsförutsättningar i ett vatten.

Kommentera

[QUOTE=F. Åntratt]
                Ursprungligen postat av Flygfisken
                Om mörten har röda ögon och inte orangefärgade ögon, då är det ett hett vatten.[/QUOTE

Om du inte behöver koka fisken hemma utan den är färdig redan vid fångsten var vattnet riktigt hett.

Ja, Riktigt hett:=)

Kommentera

uppe i norrland så går jag efter lake tillgången. och om det är en lekfjärd för stora havsgäddor. fisketrycket är också något man kan tänka på.
                  Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                  X