Fiskesemester i Europa (kanske Rio Ebro) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesemester i Europa (kanske Rio Ebro)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskesemester i Europa (kanske Rio Ebro)

    Jag hade tänkt mig att dra med farsgubben på en fiskesemester då vi annars fiskar så sällan tillsammans. Jag har läst två artiklar i fisketidningar om gös-/abborrfisket i Rio Ebro och har blivit riktigt intresserad. Vi hade tänkt åka sista veckan i oktober och planen är att helt inrikta oss på spinnfiske då vi båda inte är några riktiga metare. Guida 2 dagar för att sedan försöka själva i 2-3 dagar.

    Är det någon som har erfarenhet av fisket där nere? Är fisket så bra där att man vill lägga en veckas semester på det? Som jag förstår åker de flesta till Mequinenza, men hur är byarna längre ner som Flix, Asco och Vinebre? Tips om guider och båtuthyrning mottages gärna.

    Eller har någon ett tips på något annat bra ställe för att lägga en fiskesemester på som inte ligger på andra sidan jorden? Här hemma fiskar vi mest abborre, gös och gädda, så liknade spinnfiske är det vi tycker bäst om. Det får gärna vara billigt och varmt

  • #2
    Ebro är säkert häftigt!

    Men jag skulle lägga slantarna på att åka mot spanska medelhavskusten, städer som Marbella, Estepona, Malaga..
    Finns mycket charterbåtar som tar dig ut på havet för antingen trollingfiske eller rent havsfiske beroende lite på vilken säsong du är där i.

    Trolling fisket riktar sig mot barracuda och några marlin arter typ white marlin.

    Havsfisket/pilk fisket riktar sig till botten nära arter som snappers, makrill mm.
    Googla så hittar du mycket spännande,
    Varmt o skönt till största delen av året också gör ju inget !

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Erguwi, 2008-07-25, 14:35
    32 svar
    13 238 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DuffelDad  
    Startad av v_skogh, 2008-09-17, 14:45
    106 svar
    14 773 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Dizzad
    av Dizzad
     
    Startad av Young Waterfoot, 2023-05-20, 17:36
    5 svar
    602 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Cosmoz 08  
    Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
    3 svar
    261 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Caben
    av Caben
     
    Arbetar...
    X