Fiska i Huddik trakten??? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska i Huddik trakten???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska i Huddik trakten???

Hej.
    Jag har en heldag i huddik att slå ihjäl. Sambon ska operera ett knä som kommer att ta hela dagen. Jag lurar på att plocka med Jerk-prylarna och åka ut och fiska någonstrans?? Är det någon som har förslag på lämpliga fiske platser från land??
    Det är GÄDDA som gäller typ.

Mvh Benny

Glömde bort en sak: Jag bor 10mil från Huddik, så jag känner inte till nått där. Vägbeskrivning skulle va snällt...eller en fiske kompis.

Ursprungligen postat av Gargamel
    Hej.
    Jag har en heldag i huddik att slå ihjäl. Sambon ska operera ett knä som kommer att ta hela dagen. Jag lurar på att plocka med Jerk-prylarna och åka ut och fiska någonstrans?? Är det någon som har förslag på lämpliga fiske platser från land??
    Det är GÄDDA som gäller typ.

Mvh Benny

Glömde bort en sak: Jag bor 10mil från Huddik, så jag känner inte till nått där. Vägbeskrivning skulle va snällt...eller en fiske kompis.
    Hej!
    Vad gäller gäddan i hudiksvalls skärgård så ligger beståndet på 0 = zero. Finns ingen gädda kvar längre. Klart man kan få nån men då är det bara snipor, som på så många andra ställen i östersjön numer. Gäddbeståndet har helt enkelt försvunnit, till skillnad från 10-15 år sen då man kunde räkna in nån tioklubbare då och då.

Men vi har många stora fina insjöar runt hudik. Kyrksjön och storsjön i forsa hyser stora bestånd grov gädda, och även riktigt grov gös, även om dom är lätträknade. Sen har vi naturligtvis dellensjöarna, hälsinglands hotspot. Här håller jag själv till och jagar öring och storgäddor större delen av året. Dock på trolling. Dellarna fiskar man bäst från båt.

Ölsund i Forsa kan vara ett tips om du ska jerka från land. Bäst fiskar man förstås av området med båt här också.

Synd att inte min trollingbåt är färdigbyggd, annars hade du kunnat få hänga med på dellarna en sväng. Pröva ölsund i forsa, fint ställe och bra chans att få nån grovsing på kroken,

mvh j

Kommentera

Ah.. Super nice med lite tips.
      Det får bli Kyrksjön då
      Mvh
      Återkommer med rapport

Kommentera

Kyrksjön ligger inte vid Ölsund det är Storsjön men det är ganska begränsat med fiske från land. Men däremot i Kyrksjön vid kyrkan går det utmärkt att jerka från land. Ligger alldeles intill vägen. Forsa kyrka alltså.
        Skitfiske då
        En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1
          Kyrksjön ligger inte vid Ölsund det är Storsjön men det är ganska begränsat med fiske från land. Men däremot i Kyrksjön vid kyrkan går det utmärkt att jerka från land. Ligger alldeles intill vägen. Forsa kyrka alltså.
          Skitfiske då
          Super Nice.
          Skrivit ut karta nu.

Kommentera

Tack för tippsen, Det blev en båt tur ut på kyrksjön...spegelblankt och soligt= inte ett hugg, men men det blir fler gånger.

Kommentera

Hudik

Jag fiskar i Bergsjö där finns de bra fiskevatten både sommar och vinter. ca 3mil norr om Hudiksvall jag har båt också du kan ju alltid fråga om du skulle ha vägarna förbi

Kommentera

Ursprungligen postat av gäddis Visa inlägg
                Jag fiskar i Bergsjö där finns de bra fiskevatten både sommar och vinter. ca 3mil norr om Hudiksvall jag har båt också du kan ju alltid fråga om du skulle ha vägarna förbi
                Fångas det nån öring uppe i kyrksjön/storsjön? Har varit där och nött ett par ggr men bara fått gäddor. Rätt bra gäddfiske btw. Tror vi räknade in 14st på en halvtimme en gång.

Kommentera

Menar du i Bergsjö nu jojon80?

Kommentera

Ursprungligen postat av gäddis Visa inlägg
                    Menar du i Bergsjö nu jojon80?
                    jepp. Ska finnas grymt grov öring i storsjön, om den nu heter det, den som går ända bort mot jättendal.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 665 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
                    0 svar
                    194 visningar