Tips på höstlovsfiske i gbg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på höstlovsfiske i gbg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vallgraven

Det ær ett segt fiske i Vallgraven ibland men nu så ahr abborren kommit. Vet att det togs en på 995 g i måndags och en på 1.4 førra veckan. Finns en hel del fisk, kan dock vara trøga ibland. Jigg bruakr fungera då jag tycker att kamakotchi (hur det nu stavas) jiggar med ett sænke 50-70 cm framfør fungerar bæst. Mørtmetet har væl inte avrit jætte bra men fiskar runt 4 hk ær bland det minsta man får Togs en på cirka 7 hk førra helgen. Låter intressant det med partihallarna, vart dær var du? på tingsstad tunnels tak?

Kommentera

Ursprungligen postat av Heeringson
      Det ær ett segt fiske i Vallgraven ibland men nu så ahr abborren kommit. Vet att det togs en på 995 g i måndags och en på 1.4 førra veckan. Finns en hel del fisk, kan dock vara trøga ibland. Jigg bruakr fungera då jag tycker att kamakotchi (hur det nu stavas) jiggar med ett sænke 50-70 cm framfør fungerar bæst. Mørtmetet har væl inte avrit jætte bra men fiskar runt 4 hk ær bland det minsta man får Togs en på cirka 7 hk førra helgen. Låter intressant det med partihallarna, vart dær var du? på tingsstad tunnels tak?
      Vart står man vid vallgravsfisket? Lite surt att stå vid femman typ. Gäller gulakortet?
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Stod nästan vid gamlestadsttorget ,,ja det e gula i vallgraven
        På jakt efter 15+

Kommentera

Till helgen blir det ialfall ett försök till sikmete i Nodre Älv,,,vet ej hur det är,,läste bara i Gula häftet att det ska vara bra såharårs
          På jakt efter 15+

Kommentera

Hahaha lycka till! Det står där ja, stått så i 20 år. Jag säger varken bu eller bä men det är mitt hemmavatten och jag har aldrig sett nån få sik eller fått någon själv. Polaren fiskade i Vallgraven i ca 10 minuter och tog två borrar. På b-mete, men de var för kallt så han drog hem

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen
              Hahaha lycka till! Det står där ja, stått så i 20 år. Jag säger varken bu eller bä men det är mitt hemmavatten och jag har aldrig sett nån få sik eller fått någon själv. Polaren fiskade i Vallgraven i ca 10 minuter och tog två borrar. På b-mete, men de var för kallt så han drog hem
              Vart står ni i vallgraven? vilka ställen finns?
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow
                Vart står ni i vallgraven? vilka ställen finns?
                Trädgårdsföreningen ska vara bra,,,har ävern hört feskekörkan
                På jakt efter 15+

Kommentera

Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen
                  Tror jag gör ett försök ändå på söndag ...även om siken inte kommer upp så bör det la inte vara omöjligt att dra ¨nåra idar
                  På jakt efter 15+

Kommentera

Jag skulle ha fiskat mört i november, eller abborre.

Vid trädgårdsföreningen eller på samma ställe vid fiskekyrkan.

Om du fiskade vid partihallarna och metade kan det mkt väl varit regnbåge du tappat. Jag tappade mitt livs största där en gång. Lätt runt 8. Men den såg svampangripen ut.

Kommentera

tänkte också på regnbåge faktiskt var sjukt stark ialf ,,,gjorde en enorm rusning på 25 meter uppströms sen lossnade den, får bli ett försök vid trädgårdsföreningen med någon dag
                      På jakt efter 15+

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X