Rapporter från Tavlefjärden, Umeå - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rapporter från Tavlefjärden, Umeå

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag ska ut i Tavlefjärden idag, återkommer med rapport!
    Är det någon som var ute igår?

Kommentera

Ursprungligen postat av baronen Visa inlägg
      Jag ska ut i Tavlefjärden idag, återkommer med rapport!
      Är det någon som var ute igår?

Hade en tung kväll i Tavlefjärden!!
      Vi åkte ut vid 18 tiden och kom inte i land förrän 22.30.
      Var mycket aktivitet i vattnet, såg några riktigt stora plogar som flydde från våra drag! Vi var i sjön längst upp på provade båda sidorna och några djuopare områden i mitten. På väg tillbaka fiskade vi av en stor del av området kring strömfåran ända ner till ön. Provade det mesta helt utan resultat! Dom är inte helt enkelt inte på hugget fast jag tycker att många borde lekt färdigt nu.. vad tror ni?

Kommentera

Lite knepigt är det att vi har haft så dåligt där, enda jag kan tänka är att de ha vare så mycke skräp å dynga i vattnet + att de ha vare rätt strömt länge nu.

Ska till Skeppsvik i morrn torsdag å testa, fins ju en del riktigt heta områden där.
        >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

http://fiske.makkes.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorma Visa inlägg
          Lite knepigt är det att vi har haft så dåligt där, enda jag kan tänka är att de ha vare så mycke skräp å dynga i vattnet + att de ha vare rätt strömt länge nu.

Ska till Skeppsvik i morrn torsdag å testa, fins ju en del riktigt heta områden där.
          Ja man måste nog byta vatten ett tag så att man får upp självförtroendet
          Det jag tänkte på igår var att vattnet hade sjunkit minst 1 dm och jag uppfattade det som att det även var klarare än tidigare. Tempen låg kring 5 grader så fortfarande ganska kallt.

Kommentera

Skeppsvik:

Wohooo... 2 hela gäddor idag... å dom vägde nog säkert minst 1kg ihop.

Mycker vatten å hård ström, 6.5-10grader i vattnet.
            Där de va som varmast va de helt dött förutom nå småfisk som va i ytan å plockade insekter.
            Va in i nå grundområde nära sista forsen, där va de 6.5-7grader i vattnet, å där vare full fart på leken. Fick en liten på popper där.

I sundet, 3-4m djup, där vare en hel del fisk på ekolodet.
            >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

Kommentera

Ok, då kanske man kan utgå från att det alltså inte bara är Tavlefjärden som är trög! Är det nån som kan rapportera in att dom hittat nått vatten där gäddorna är på hugget här i Umeå området? Eller ska man börja vara orolig på riktigt

Kommentera

Gäddorna är fett tröga här i sthlms området också. Iaf på dem ställen som brukar leverera fisk för mig, nu leverar dem knappt något.
                http://www.silverbums.com

Kommentera

Ska ut till Tavlefjärden nu, återkommer me rapport ikväll.

Isen på Mickelsträsk har gett sig nu, där hade vi hyffsat förra året.
                  >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

Kommentera

Tjena Bjorma

Jag är väldigt sugen på att höra hur det gick i tavlefjärden idag??
                    Hoppas på positiva besked!

Är det någon som provat Ängersjön i år för visst har isen gått där nu?

Kommentera

Tjaa... va ska man säga... bättrat på solbrännan idag iaf.

Krokade på en mört, de va allt.

Men... såg vissa tecken på att det nog kommer igång snart.
                      Riktigt klart (för å va i Tavlefjärden) vatten nu.
                      Nästan inge skräp alls i vattnet.
                      Vattnet har sjunke till "normal" nivå.
                      Å de bästa... hade kring 3st följare också, en va rätt fet... såg bara bresidan när den vände alldeles åti båten.

Höll mig bara på den nedre delen, vill helst inte köra upp till övre delen nu när vattennivån har sjunke.

Ska försöka ta mig ut i morrn också, får se om de blir Tavlefjärden igen eller kanske Mickelsträsk.
                      Senast ändrad av Bjorma; 2008-05-09, 19:36.
                      >>>>>>>>>><<<<<<<<<<

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X