Flaten, Orlången eller Magelungen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flaten, Orlången eller Magelungen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flaten, Orlången eller Magelungen?

Vilken av dessa sjöar är bäst fiskesjöar?(det är inte Tyresö Flaten jag menar)

Samtidigt skulle det vara kul att veta vilken som är eran största gädda i albysjön (Tyresö)?

magelungen är schysst! resten har jag dålig koll på, men har hört att orlången ska vara OK!
    www.värmdöguiderna.se

Kommentera

Okej, jag kanske ska tillägga att jag inte har någon båt så jag fiskar från land, gärna jigg men alla beten funkar...är de här sjöarna bra för landfiske?

Kommentera

Har fiskat en del i Magelungen. Det finns hyfsat med gädda där. Och bra möjligheter att fiska från land. Du har ju även drevviken som är mer känd som en gäddsjö. Har dock inte fiskat så mycket där....

Skitfiske!

http://www.bjerks.se

Kommentera

Okej, Magelungen verkar ju bra, finns det några extra bra och lättåtkommliga platser från land samt hu tar man sig till sjön kommunalt?

Kommentera

Magelungen har ju potential! Stora gäddor kan lura här och var. Väldigt skitig botten dock!

Kommentera

Magelungen och Orlången hyser betydligt större fisk än Flaten. Fiske från land, isåfall blir det Magis. I den sjön finns det ett antal 100-klubbare. Åk till Farsta strand, sedan får du gå. Du vet väl sett att det finns djupkartor att ladda ner här:

Senast ändrad av Herr_Daniel; 2008-10-21, 22:55. Anledning: stavfel

Kommentera

Jag håller inte med dig Herr D ...
                Keep talking about me, You are just making me famous..
                MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
                www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Men är inte Magelungen ganska stor, så finns det nån som kan ge ett tips på ett bra ställe från land så vore det bra så att mina chanser öker och fisketuren går bra, för det är inte varje dag jag hinner dit.

Kommentera

Ursprungligen postat av gäddfiske Visa inlägg
                    Men är inte Magelungen ganska stor, så finns det nån som kan ge ett tips på ett bra ställe från land så vore det bra så att mina chanser öker och fisketuren går bra, för det är inte varje dag jag hinner dit.
                    Magis är en säker gäddsjö, en av de säkraste. Gäddan finns i stort sett överallt. Nöt på ställen du kommer åt...Är du flitig bommar du sällan..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X