Ursprungligen postat av myggan123
Visa inlägg
nu ska vi se här. som jag skrev tidigare, på premiärdagen får folk fisk på allt från tokvevade blankdrag i ytan till långsamt fiskade skrikiga beten på botten. det mesta funkar och folk som aldrig har hållit i ett spö tidigare får fisk. för två år sedan kom de en dansk och ställde sig bredvid mig. han hade lånat ett spö och aldrig fiskat tidigare. på första kastet klev det på en fin fisk som slet av en dålig knut. jag knöt om åt honom och i de två närmaste kasten drog han en mindre öring och en hybrid på närmare 5 kilo.
ni fiskar dock efter premiärhelgen och då är det ju lite mindre fisk kvar i ån. jag tycker att polerna närmast havet(13-16) är klart hetast då det ofta går upp en del blank fisk när vattnet börjar värmas upp. där nere är den östra sidan att föredra, västra sidan består av en brant slänt och fiskeplatserna är ganska få.
för att sedan förflytta er till vittskövle rekommenderar jag bil. det går att gå men det är långt! på vittskövle är det betydligt lägre fisketryck och där finns det mycket fisk kvar i ån. satsa på tyngre spinnare i de mer långsamtflytande delarna.
Kommentera