Bäcksjön,Umeå,nån som vet nåt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bäcksjön,Umeå,nån som vet nåt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bäcksjön,Umeå,nån som vet nåt?

Troligtvis blir det en tur till Bäcksjön på måndag, så då vill man ju veta så mycket som möjligt så att man är väl förberedd;

- Är det någon som fiskat där som har erfarenheter eller intressant information att dela med sig av?(samtliga arter är av intresse)

- Är det någon som vet om årets premiärinplantering har gjorts än eller när den planeras?

- Vet nån nånting om vem/vilka som ansvarar för fiskekort,inplantering och uthyrning av båtar? Jag fick tag på en som jobbar på Skogsgläntan/Bäcksjögården Konferens&Festgård men hon sa att de inte längre ansvarar för fisket och hon visste ej vem man skulle kontakta.

Tack på förhand.
    All you need is Lubb.

Har du provat att ringa Ulf Marklund på 090-10 83 36 ?

Kommentera

Givetvis, numret hade upphört om jag inte minns helt fel.
      All you need is Lubb.

Kommentera

Rek Mjösjön eller angsjön om du är ute efter båge!
        ...............___@@@__
        ......_____//____?____\______
        ----o------C & R-POLICE----@) NEE NOR NEE NOR
        -----`--(@)=====+====(@)-

Kommentera

hej det finns inplanterad rengbåge o öring där och det finns gädda o abbore. det brukar plantera i fisk ett par dagar före midsommar

Kommentera

Hur gick det? Har de planterat in någon regnbåge där i år? Ska nämligen dit ikväll!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiske23 Visa inlägg
              Hur gick det? Har de planterat in någon regnbåge där i år? Ska nämligen dit ikväll!
              Nu är mitt svar visserligen väldigt sent, men för vad det är värt;
              Den enda regnbågsupplevelsen som den fisketuren bjöd på var att jag såg en rätt nära land vid grillkåtan vid sjöns sydöstra del. Fick en Aborre på c:a 3,5hg(högg på en Sölvkroken Special Classic 12g koppar/röd)en bit längre upp längs östra delen. Annars var det stendött, vid flötmete med mask så var det ingen som helst fiskkontakt. Det känns som att det är en rätt stor och långgrund sjö som är svårfiskad innan man lärt känna den. För min del tror jag inte att det blir något återbesök eftersom jag fått känslan av att Nydalasjön erbjuder samma sak i fiskeväg, fast på gångavstånd, och några aningar mindre idylliskt. Kan hända att Bäcksjön har betydligt mindre fisketryck eftersom det ligger lite avsides, så regnbågsutsättningarna bör ha ett längre "bäst före datum" än i Nydalasjön(där jag skulle tro att 400kg regnbåge i bästa fall är 100-200kg regnbåge en till två veckor efter inplantering).
              All you need is Lubb.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
              20 svar
              2 664 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg skyler
              av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
              0 svar
              193 visningar