Vart i norge är bäst? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vart i norge är bäst?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vart i norge är bäst?

    Jag ska till norge med 3 kompisar i sommar eller efter sommaren för att fiska, men vi insåg att ingen av oss vet särskilt mycket om ställena.
    Vet att man kan hitta mycket på internet men inget kan mäta sig med erfarenhet enligt mig.

    så jag söker nu tips från er som varit där förut! vart ska vi?
    vi vill helst djuphavsfiska, och få så stora fiskar som möjligt (personligen vill jag ha en feeeeet hälleflundra)
    vi planerar en 3 fiskedagars resa så vi 2 dagars djuphavsfiske efter dom stora och en dag då vi riktar in oss på kvantitet istället för kvalitet.

    så återigen, har ni några tips, ska man vara högt upp i Norge eller långt ner?
    tacksam för alla kommentarer.
    Om ni har länkar så är det såklart riktigt bra också

  • #2
    Generelt: desto lengre nord du kommer desto bedre....
    Fra Bodø og oppover begynner fisket etter det meste å bli virkelig bra.
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Skulle rekommendera mer än tre dagar, har ni otur så blir ni inblåsta hela tiden utan att ens komma ut. Och man åker inte bara ut sådär och drar storfisk på löpande band, man får ofta fiska i flera dagar innan man lyckas få en. Att åka ut med storbåt eller en guide är att rekommendera om ni inte ska fiska mer än tre dagar, om man Googlar så hittar man säkert en del alternativ.

      Kommentera


      • #4
        En kamrat var till Röst för någon vecka sedan med några andra grabbar.
        De hade ett skitbra fiske!
        Toppfisken blev en Hälleflundra på (endast) 93kg !
        Fighten med fisken fick jag se på film och det var riktigt brutalt !
        Så Röst verkar inte vara helt fy skam !

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
          En kamrat var till Röst för någon vecka sedan med några andra grabbar.
          De hade ett skitbra fiske!
          Toppfisken blev en Hälleflundra på (endast) 93kg !
          Fighten med fisken fick jag se på film och det var riktigt brutalt !
          Så Röst verkar inte vara helt fy skam !
          "endast 93kg"... de fick ingen riktigt stor fisk på hela resan alltså...?
          Never let your memories be greater then your dreams...

          I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

          Kommentera


          • #6
            Som Erik nevner, kveitefisket er best nord for Bodø. :-)
            Senast ändrad av svebe; 2014-06-20, 01:52.

            Kommentera


            • #7
              som det ser ut nu så blir det ungefär en vecka, och då planerar vi på att dra kvalitet 3 dagar med guide, alltså försöka dra upp iaf en riktigt stor och sen resterande dagar så kör vi en dag med guide o resten ensamma och siktar då på kvantitet, alltså så många som möjligt, oavsett storlek.

              har kollat väldigt mycket men det är svårt att hitta en sida som erbjuder båt, guide och fiskeutrustning. bästa jag lyckats hitta är båt med guide men egen utrustning och mailen har dom inte svarat på heller....

              så jag håller gärna tråden vid liv om det är någon som har en bra länk eller kan tipsa om bra ställen

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av senil Visa inlägg
                som det ser ut nu så blir det ungefär en vecka, och då planerar vi på att dra kvalitet 3 dagar med guide, alltså försöka dra upp iaf en riktigt stor och sen resterande dagar så kör vi en dag med guide o resten ensamma och siktar då på kvantitet, alltså så många som möjligt, oavsett storlek.

                har kollat väldigt mycket men det är svårt att hitta en sida som erbjuder båt, guide och fiskeutrustning. bästa jag lyckats hitta är båt med guide men egen utrustning och mailen har dom inte svarat på heller....

                så jag håller gärna tråden vid liv om det är någon som har en bra länk eller kan tipsa om bra ställen
                Felet jag gjort är att jag fiskat vid botten fiska från botten och uppåt. Roligaste fisket är snabb fisket efter sej.Veva så fort du orkar i frivattnet.Fiska på grundtoppar som håller bytesfisk. Räkna med att köra 30 min till 2 h ut från hamnen.

                Stora jiggar på 200-400 gram med 23-30 cm shadar på.
                Storm jiggar hoppar du över.

                Skitfiske
                på.

                Kommentera


                • #9
                  http://abornes.no/Booking2013no.html

                  Hårt bokat på de bästa båtarna. Ni får nog sikta på nästa år. Eller hänger på Sportfiskegiganten i Malmö. De har några platser kvar i oktober.

                  Tänkte själv hänga på i oktober men har för mycket att göra på jobb hela året ut.

                  Det är en vecka. Som någon sa. Tre dagar är för lite. Blåser ni inne är det körd tur.
                  Senast ändrad av Silverfisk; 2014-06-22, 18:36.

                  Kommentera


                  • #10
                    http://www.nordic-sea-angling.se/sv/index.php

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X