Viknatrakten i slutet av mars - vilka arter har ni fått? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Viknatrakten i slutet av mars - vilka arter har ni fått?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Viknatrakten i slutet av mars - vilka arter har ni fått?

Åker på den sedvanliga skreifisketuren till Viknatrakten(mellan Trondheim och Mo i Rana)med fiske från 19-23 mars. Framförallt är det Skrei vi är ute efter men det är alltid kul med andra arter, i synnerhet om vi har lika mycket oflyt med skreien som vi hade 2015. Då var vi sannolikt där när dom var mitt i lekfasen - yrkesfiskarna fick gott om skrei men omöjligt att få på spö.

Det blir mestadels Torsk som kommer upp eftersom det är vad vi riktar in oss på. Nån gång då och då kommer det upp enstaka exemplar av andra arter, vi har fått; Bleka, Sej, Kolja, Vitling, Lubb, Sill. Är osäker på om jag minns rätt när jag påstår att vi även fått upp Sandskädda(mete från kajen), Havskatt(1st på icke agnad pilk), kanske även eventuellt nån Långa. Anledningen till osäkerheten vad gäller de tre sistnämnda har att göra med att jag är osäker på om de kommit upp på mars/april-tur eller sommartur.

Vilka arter har ni fått umgås med i dessa trakter i slutet av Mars? Vilka arter, förutom de jag nämnt, kan tänkas vara rimliga att försöka ge sig på den tiden på året?
    All you need is Lubb.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av DavidFelmeri, 2026-03-22, 20:54
8 svar
311 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X