Västra Laxsjön / Östra Laxsjön, med omnejd. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Västra Laxsjön / Östra Laxsjön, med omnejd.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Västra Laxsjön / Östra Laxsjön, med omnejd.

Hej.
    Jag undrar om de finns någon här som vet bra fiskeplatser runt laxå / fjugesta. Finns ju ändå rätt mycket vatten runt om i skogarna här.

Om det är fiskekort för logsjön, körde förbi å såg endast en skylt ang fiskekort men inge mer. Samt att de verkade krävas båt. Och men såg vattnet om man hade gått igenom en hästhage.

Just blivit med fiskekort för bla västra / östra laxsjöarna. Men har endast möjlighet å fiska från land. Tips på någon bra ställe runt dessa två sjöar? Ser ut som det kan vara rätt långgrunt överallt man kollat.

Har sommarställe mellan Fjugesta / Vretstorp.

Har ej tillgång till båt, så blir å fiska från land.

Tips mottages!

Vibysjön är ju inte långt därifrån,vet dock inget om den.
    Jag åkte runt logsjön o Vibysjön idag,men kunde inte hitta nånstans där man kunde komma ner till sjön.

Kommentera

Jagade vid logsjön förut och enligt boende ska det finnas grov gädda där, vet dock inget om båtplats :s

Kommentera

Landfiske i vibysjön blir lite knepigt då den är så övergödd/igenväxt men vid badplatsen på västra sidan finns en lång brygga man kan gå ut på. Där går även att sjösätta mindre farkoster ��

Kommentera

Vad kostar fiskekort i laxsjöarna?

Kommentera

De flesta sjöarna som jag känner till i trakten kräver nästan båt, tyvärr. Villingsberg ligger i närheten. Där finns, utöver fiske efter P&T-fisk, även en del andra sjöar. Jag tror årskortet kostar runt 300 kronor. För en hel del år sedan var iaf vinterfisket efter abborre bra i flertalet av sjöarna. Finns en del information här: http://kfisk.se/Sidor/Villings-natur.html

Toften och Teen ligger hyfsat nära (http://ekosafari.se/?page_id=70). Toften kräver båt, men i Teen finns det en del ställen där man kan fiska från land kring Hasselfors. Det finns en del sjöar mot Mullhyttan, Svartå och Degerfors-hållet som ska vara bra. En vän har fiskat en del i Storbjörken med bra resultat (http://www.svarta.nu/f%C3%B6reningar...rening-4475679).

Kommentera

Ursprungligen postat av amazonic Visa inlägg
              Jag har inga siffror framför mig nu men tror att ett dagkort kostar 40:- eller så, spelbutiken och ok/q8 i Laxå säljer kort, bara att ringa och fråga!

Kommentera

Ett dags/månadskort kostar 100 :-
                Och ett årskort kostar 225:-

Kommentera

Vibysjön är ju inte långt därifrån,vet dock inget om den.
                  Jag åkte runt logsjön o Vibysjön idag,men kunde inte hitta nånstans där man kunde komma ner till sjön.

Enda stället jag såg vatten relativt nära var vid bonden.
                  Där häst hagarna var, där skylten för fiskekort satt.
                  Men att behöva gå in där kändes inte okey..

Har oxå hört någonting om att de ska finnas grov gädda i logsjön. samt att de ev fanns nån bonden där som ev kunde låna ut nån båt.. men närmare än så vet jag inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av DIFAnders, 2023-06-27, 12:19
                  5 svar
                  609 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Jooakiimm  
                  Arbetar...