nån å fiska gädda me? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

nån å fiska gädda me?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    första gäddan för i år som jag får äran att kroka av iaf (och första gäddan som Zinkgruvian) kom idag på en Swim Whizz 711 fiskad i grunda ögat och med en hel del spinnstopp. Var dock bara en liten gädda på kanske ~2kg, men trots allt första gäddan för i år som behagade följa med in till strandkanten!

    var ut en snabb kort tur, en timme totalt ungefär, där ca 40min av den tiden gick åt till att promenera, som sagt, mest massa promenerande i härjig terräng och bland bäverfällda träd (två stora bäver"hus" hann jag med att passera).

    mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera


    • #12
      var ut en kort sväng igår, i en sjö jag nu varit vid nåra ggr, blev inte värst mycket fiskat, drack mest kaffe å frös, men testade lite på en sida sjön jag inte varit vid innan, kändes faktiskt mest bara segt, inte ett pet blev de iaf, bara kalla fingrar!
      Senast ändrad av Gädd-jos; 2019-05-07, 15:31.
      https://www.facebook.com/OKspinners/

      Kommentera


      • #13
        Var ut en ytterst kort tur idag med, nån timme bara, testade en annan sjö, vattnet såg intressant ut, men, kändes helt hopplös att fiska i från land, iaf när man som jag stod i ett par arbetskängor.
        kaffet å körvmackan va go iaf!!!!! drack kaffet å käka smörgåsen på en jävligt schleten skön "flytande" flotte... den va såphal och lutade typ i 45graders vinkel, men lite mysigt i alla fall!!!

        Passerade däremot under "fisket" en liten båt som såg "fin" ut som också hade blivit dragroddsanpassad med en spöhållare fastskruvad i sitsen vid årtullarna.
        Lyckades leta reda på en pappersbit i bilen så skrev en lapp som jag stoppade i en påse och tejpade fast i handtaget på ena åran med en fråga om ägaren kunde tänka sig att hyra ut eller låna ut eller bjuda med mig på en fisketur... får väl se om det kommer nåt svar på den frågan, och i så fall när, såg dock ut som båten användes rätt flitigt ändå, eller det var intrycket man fick iaf då båten inte ens var låst utan bara lite snabbt surrad runt ett träd... får se som sagt, ägaren kanske inte tycker det verkar så intressant med nya fiskevänner, men, man kan ju hoppas på de bästa!

        Imorn blir det nog att åka en lite längre tur och fiska i nån annan sjö, kanske ge sig fan på att faktiskt försöka fiska "på riktigt" i nåra timmar... får se, väder och energi får styra!

        EDIT: tycker det bara är så segt å omotiverande å vara båt-lös (och att de norrländska älvarna ligger just i norrland... för dom kan jag hur man fiskar från land...)
        känner mig kort sagt lätt vilse rent fiskemässigt just nu!

        mvh/peter
        Senast ändrad av Gädd-jos; 2019-05-07, 15:42.
        https://www.facebook.com/OKspinners/

        Kommentera


        • #14
          Hej! Var ett tag sen du var aktiv här nu men jag tänkte prova ändå. Bor du kvar i Zinkgruvan? Trivs? Hittat nå trevliga ställen? Jag bor i Kumla och är fiskesugen, gädda och abborre är det som lockar. Har ingen båt men tycker det är fullt dugligt med att hyra från Husabergs udde eller bara kasta från land. Hojta om lusten faller på!

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av kylnegzmieer Visa inlägg
            Hej! Var ett tag sen du var aktiv här nu men jag tänkte prova ändå. Bor du kvar i Zinkgruvan? Trivs? Hittat nå trevliga ställen? Jag bor i Kumla och är fiskesugen, gädda och abborre är det som lockar. Har ingen båt men tycker det är fullt dugligt med att hyra från Husabergs udde eller bara kasta från land. Hojta om lusten faller på!
            ah!!!
            bor mer in i skogen nu... hahaha, men inte så långt från zinkgruvan!!!
            trivs helt klart!

            har väl hittat några ställen jag gillar hittills, men varit lite "slö" (i mina ögon iaf, inte sambons hon tycker fisket kanske tar mer tid än jag tycker) på fisket sista tiden och med isen så har det blivit ännu färre turer ut även om jag har isfiskat en del med faktiskt.

            jasså? husabergs udde? låter ju klart intressant! dyrt?
            jamen lätt, vi får väl dra av nåt fiske framöver tycker jag!!!

            mvh/peter
            https://www.facebook.com/OKspinners/

            Kommentera


            • #16
              Kul att du fortfarande hänger här. Skrev ett pm med mitt telefonnummer. Husabergs udde har små roddbåtar i aluminium som kostar några 20-lappar. Och fisket i Alsen med spön är ju fritt så det är som kött och potatis-fiske för en landkrabba utan båt. Inte så exotiskt men det är ju ett schysst vatten ändå. Skrev det här som tips till andra som kanske läser. Hoppas vi kan dra ut dit, eller om du har andra schyssta ställen inom kort. Vi hörs!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av DIFAnders, 2023-06-27, 12:19
              1 svar
              220 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Jooakiimm  
              Arbetar...
              X