Gäddmete i Svartån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddmete i Svartån

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Gäddmete i Svartån

    Har tänkt satsa på att meta gädda i Svartån i år, framförallt sträckan mellan Boxholm och Mjölby. Har varit ute på två pass redan, men inte ett enda pet. Ändå tycker jag platsen jag suttit på ser bra och lovande ut.
    Är det någon här som har erfarenhet av att meta gädda i Svartån?
    Jag har kört med bottenmete med så kallad kebabrig. Jag har lagt ut betena både längs med kanterna och mitt ute i ån. Kanske är det bara trögt just nu och blir bättre senare.

  • #2
    Ursprungligen postat av Haspelmannen Visa inlägg
    Har tänkt satsa på att meta gädda i Svartån i år, framförallt sträckan mellan Boxholm och Mjölby.
    Vilket fiskevårdsområde är det?

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Haspelmannen Visa inlägg
      Har tänkt satsa på att meta gädda i Svartån i år, framförallt sträckan mellan Boxholm och Mjölby. Har varit ute på två pass redan, men inte ett enda pet. Ändå tycker jag platsen jag suttit på ser bra och lovande ut.
      Är det någon här som har erfarenhet av att meta gädda i Svartån?
      Jag har kört med bottenmete med så kallad kebabrig. Jag har lagt ut betena både längs med kanterna och mitt ute i ån. Kanske är det bara trögt just nu och blir bättre senare.
      Hej Haspelmannen;

      Hans Lidmans bok "Det nappar i Svartån" är en av Sveriges mes läsvärda sportfiskeböcker!
      Mvh/Leif Engström


      av Hans Lidman
      Inbunden bok. Folket i Bild. 1958.

      Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Rak och ren utan namn eller nämnvärt slitage.

      Säljare: Essbok

      Kommentera


      • #4
        Hans Lidmans "Svartå" har ingenting med Svartån i Östergötland att göra. Hans Lidmans Svartå är dessutom ett helt annat vatten och är i själva verket Nedre Tälningsån i Ovanåkers kommun i Hälsingland.

        Kommentera


        • #5
          Jag fiskar ofta i svårtån, oftast här (https://www.ifiske.se/fisketips-svartan-nedre.htm) och har fått några gäddor. Dock inte på mete. Men det borde väl gå. Testa!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
            Hans Lidmans "Svartå" har ingenting med Svartån i Östergötland att göra. Hans Lidmans Svartå är dessutom ett helt annat vatten och är i själva verket Nedre Tälningsån i Ovanåkers kommun i Hälsingland.
            Hej Xerup:
            Det finns tydligen flera "Svartån" på olika län och områden här i Sverige om jag har förstått de svar du skriver..
            Själv har jag fiskat mest i Östersjön, Mälaren och större insjöar mellan Blekinge i söder och Hornavan i norr...
            Med vänlig fiskehälsning,
            Leif Engström/Old Firehand

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av rcs, 2010-04-15, 21:32
            365 svar
            72 512 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Zormin
            av Zormin
             
            Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
            53 svar
            21 390 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Mr.Erik
            av Mr.Erik
             
            Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
            1 svar
            243 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Östgötafiskarn  
            Arbetar...
            X