Någon som varit ute på isarna på sistone? Vågar man ge sig ut i helgen? Tänkte på sjöarna åländern eller sätrasjön.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Isläget i östergötland..
Collapse
X
-
Var ute på järnlunden förra helgen, då var isen runt 15 cm i snitt. Ganska blöt då och därefter var det ju mildväder ett par dagar.
De senaste dygnens minusgrader har nog hjälpt till en hel del.
Jag ska och provborra i roxen nu i helgen, kan återkomma med rapport senare. Har fått hem borrslipen nu så den skall testas!
Kommentera
-
Var ute på Järnlunden, Törneviken i söndags 18/1 och då var det ca 15-18 cm kärnis. Pratade också med ett antal långfärdsskridskoåkare, och de rapporterade fina säkra isar på hela Järnlunden.
Roxen, rapportera gärna hur borrslipen fungerade!Blade67
Kommentera
-
ska inte säga säkert om just stegeborg, men de ligger rätt mycke is på andra stället där ute. i lagnöströmmen har isen släppt i mitten typ, nån km neråt från bron och så långt man kan se uppåt. ligger fortfarande is som ser relativt tjock ut i vikarna. så jag kan tänka mig att läget är något liknanade i stegeborg. fast me de här vädret tar de ju inte många dagar innan isen är tvär veck=)Ursprungligen postat av hellhammer Visa inläggHur är det i stegeborg ha ishellvetet släppt?---------------------------------------------------------------------------------------
Team Pikings
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Imorgon blir det sätrasjön, rapport kommer
Kommentera