tjenare alla fan tråkigt att höra att ån e död... svartefors ligger om du åker mot malmslätt via skäggetorp svårt att förklara på rak arm men åt det hållet ialf
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Linköping blogg!!
Collapse
X
-
-
Ursprungligen postat av Macke85 Visa inläggtjenare alla fan tråkigt att höra att ån e död... svartefors ligger om du åker mot malmslätt via skäggetorp svårt att förklara på rak arm men åt det hållet ialfAlltid lika sugen på nya fiskevatten.
Kommentera
-
Göstagöslös
Ursprungligen postat av Gubben Storm Visa inläggDe jag kommer åt.
Har ingen båt så det ä strandfiske som gäller och det blir en del i Drögen, Glimmingen, Sundsjön etc. Har dock inte hittat nåt riktigt guldkorn än. Är sugen på båt och framförallt närmare LKPG.
EDIT: Med andra ord letar jag fiskevatten så tips tar jag tacksamt emot!
Har en gammal Crescent (tror jag det är) liggandes på drygt 4m som jag inte använder. Finns lite att göra om man vill ha den fin, men den flyter som den är! Nån tretusing med frakt till vilken sjö du vill i närheten!
Finns en sjö i Nykil som heter Storsjön som jag fiskade i för länge sen, hugger väl inte hysteriskt, men finns fin abborre och gädda plus ett mindre gösbestånd. Fick aldrig nån gös där själv, så jag hänger gärna på om du lägger båt där för att ta revansch på gösen som släppte :-)
Motorförbud råder, dragrodd som gäller där om man vill trolla.
Trevlig sjö annars, men svårt att fiska från land!
Förr var det bara att ta ett trä att låsa fast den vid, inga avgifter mer än fiskekort!
PMa om båten om det är intressant!
Kommentera
-
Tjenare Storm., jo vafan det e ju svartån som rinner genom sjön vid svartefors kraftstation. finns även bad där vet inte om sjön heter svartefors men kallas såå tror jag,
Ska förklara vägen bättre.,, innan du kommer under motorvägsbron om du åker från skäggetorp svänger du höger, till vänster ligger Wärö gårdsbutik infarten, där kör man rakt fram så kommer det en korsande väg tillslut, vänster på den vägen, sen vet jag faktiskt inte hur långt det är men sjön ligger vid svartefors kraftverk.,Senast ändrad av Macke85; 2010-04-17, 16:06.
Kommentera
-
-
Tjenare Storm.. har inte en aning om fisket har bara vart där någon gång ibland. men mest fiskat i kanalen nedanför.., går att stå från land på några ställen. hur det e med fiskekort o grejjer det vet faktiskt inte jag.,
Kommentera
-
-
-
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
|
54 svar
22 099 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()