Fiske efter gädda i Karlskrona,nån som vet bra ställe? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske efter gädda i Karlskrona,nån som vet bra ställe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske efter gädda i Karlskrona,nån som vet bra ställe?

    Har flyttat hyfsat nyligen till Karlskrona och har båten på trailer och undrar om nån vet vart gäddorna håller till nånstans,bor på Trossö,är sugen på att komma ut lite och fiska så om någon vet vart man ska hålla hus så vore det kul att veta.

  • #2
    Det kanske hade varit något att prova lite själv och skaffa egen uppfattning, istället för att åka räkmacka? Det krävs trots allt inte jättemycket för att se potentiella platser själv även om man är ny på ett område..

    Kommentera


    • #3
      Tjena! Hade gärna följt med och visat lite. Dock kan jag erkänna att jag inte har stenkoll på platser från båt då jag mest fiskar från land. Men som sagt en fisketur är alltid trevligt

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av ekan87 Visa inlägg
        Tjena! Hade gärna följt med och visat lite. Dock kan jag erkänna att jag inte har stenkoll på platser från båt då jag mest fiskar från land. Men som sagt en fisketur är alltid trevligt
        Javisst det är alltid kul och fiska så vi får väl ut o prova lite,även från land,det kan ju funka bra det med

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Matte71 Visa inlägg
          Det kanske hade varit något att prova lite själv och skaffa egen uppfattning, istället för att åka räkmacka? Det krävs trots allt inte jättemycket för att se potentiella platser själv även om man är ny på ett område..
          Det var ju ett trevligt svar...
          [FONT=Comic Sans MS]http://ecpcfishing.blogspot.se[/FONT]

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Matte71 Visa inlägg
            Det kanske hade varit något att prova lite själv och skaffa egen uppfattning, istället för att åka räkmacka? Det krävs trots allt inte jättemycket för att se potentiella platser själv även om man är ny på ett område..
            Är det nåt fel med att åka "räkmacka" nån gång? Man måste ju inte säga hotspots utan undrar bara allmänt om man ska uppåt tex eller åt nåt annat håll. Jag kan absolut åka runt och prova själv men fråga skadar ju inte, en del är ju hjälpsamma.

            Kommentera


            • #7
              Jag själv har aldrig fiskat i Karlskrona, men under karlskrona har jag fiskat rätt mycket! mellan ronneby och karlskrona har du ett ställe som heter "slättanäs", där finns mycket fisk, rätt grunt i många områden. Precis innan ronneby, dvs mellan ronneby och karlshamn har du 2 ställen som heter "Järnavik" och "Matvik", också 2 ställen som är helt underbara att fiska på. Båda rätt så "djupa" skärgårdar. Ställen att fiska på hittar du fort, för allt ser nästan lika hett ut när man glider ut med båten klockan 04.00 på morgonen .

              mvh

              Kommentera


              • #8
                Ja järnavik har ja lite koll på,sportfish inledde ju sina tävlingar för i år där. Ja får dra ut med lille båten och prova lite.tack för tipsen.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Nebukanessar Visa inlägg
                  Ja järnavik har ja lite koll på,sportfish inledde ju sina tävlingar för i år där. Ja får dra ut med lille båten och prova lite.tack för tipsen.
                  Ja, var du med på den tävlingen? Det var jag och 2 polare som kom 2a efter Rikard och Johan från sportfiskegiganten.
                  Inga problem, Skit fiske pårej!

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Nebukanessar Visa inlägg
                    Har flyttat hyfsat nyligen till Karlskrona och har båten på trailer och undrar om nån vet vart gäddorna håller till nånstans,bor på Trossö,är sugen på att komma ut lite och fiska så om någon vet vart man ska hålla hus så vore det kul att veta.
                    Inga direkta svårigheter, leta upp långsamt uppgrundande stränder och vänta tills vinden ligger på hårt mot land, detta gäller i framförallt sommarvarmt vatten, de hugger direkt gäller även grynnfiske blåst och stökigt väder är bäst men oxå värst att fiska i testa wobbler men även Atom blankt i största storlek ingen raketforskning, upprört vatten och rovfisken jagar per omgående, där ligger deras fördel mot bytesfisken testa och lycka till!
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Zabel85, 2023-09-30, 16:51
                    0 svar
                    109 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Zabel85
                    av Zabel85
                     
                    Arbetar...
                    X