Hjälp! Gäddfiske i Ronneby trakterna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp! Gäddfiske i Ronneby trakterna!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hjälp! Gäddfiske i Ronneby trakterna!

    Hey Allesamman.

    Är en inbiten fiskare som har spenderat rätt mycket tid i karlskrona skärgård med båt då. Nu vill man pröva något nytt och jag tycker att järnavik/matvik området ser väldigt intressant ut. Därför undrar jag om det är någon som kan hjälpa till här lite. Fiskar endast C&R

    Är det någon som har tips på specifika områden om man utgår från järnavik eller matvik?

    Svar här eller på meddelande skulle uppskattas något oerhört.

  • #2
    De flesta gäddfiskare känner väl till filmen Gäddfeber, efter vad jag förstått så är den inspelad i Maraviken Eriksberg. Dit in kommer du ju inte, men området ligger ju mellan Matvik och Järnavik och för egen del skulle jag nog säga att hela det området är ganska hett när det gäller gäddfiske, så det är bara att följa kusten och prova dig fram. Ganska stenigt bitvis, så ta det försiktigt......

    skitfiske tillönskas....

    Kommentera


    • #3
      tackar för tipset

      Kommentera


      • #4
        Börja vid Saxemara och kör bort mot Gärnavik trakten

        Kommentera


        • #5
          tack för tipset Gerser.. Har ni någon uppfattning om gäddorna vid dessa trakter håller lite större vikt/längd? Karlskrona är ju fullt med små gäddor. Känns ju bara dåligt att kroka dom små jävlarna :P

          Kommentera


          • #6
            Hur har det gått för dig? Hittat några heta platser??

            Kommentera


            • #7
              Små och små, kallar du gäddor på 118 cm som små så okej... Tog själv en som var på 7+ Så stora gäddor finns det allt. Du är nog på fel platser skulle jag vilja påstå...

              Ursprungligen postat av Roccodc Visa inlägg
              tack för tipset Gerser.. Har ni någon uppfattning om gäddorna vid dessa trakter håller lite större vikt/längd? Karlskrona är ju fullt med små gäddor. Känns ju bara dåligt att kroka dom små jävlarna :P
              Kika in på min fiskeblogg: www.silverpiken.com/ Skriver mestadels om havsöring samt gäddfiske.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Zabel85, 2023-09-30, 16:51
              0 svar
              108 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Zabel85
              av Zabel85
               
              Arbetar...
              X