Är det här filmen Gäddfeber med Trumman och Buster är inspelad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är det här filmen Gäddfeber med Trumman och Buster är inspelad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Numse Visa inlägg
    Intressant. Hur kommer det sig att de valde det stället från början? Jag menar, det måste varit lite meck att få tillåtelse att fiska där? Var det bara där inne i viken de var?

Har gäddfeber hemma och har funderat över filmen.. verkade ju rätt sjukt att de bara skulle vara en tillfällighet att de fick så mkt stor gädde just då de åkte iväg och gjorde fiskefilm :>
    vad jag hört är många gäddor tagna på pig. det var innan cwc hade dom. så frågan är hur trovärdugt 128 gäddor eller va de va dom fick.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
      okey vi kanske testar där.. vår utgångs punkt är inte så långt där ifrån.

nä asså 20 plus gäddor finns.. min snickarlärare från gymnasiet har tagit en på 22.3 i lödde å på 80 talet. han fick inte svensk rekord pga att han vägde på postens våg. men hade glömt ta ut bär repet. som vägde typ 50 gram.. men han har vissat bilder och diplom. han har världsrekord på gädda på 0.30 nylon lina.

men tyvärr måste man ta många 20 plus gäddor med en nypa salt. men snart kommer där upp en som är på rätt sida 20.
      Jag tycker du borde kontakta din snickarlärare och be honom scanna bilden åt oss!
      Skulle vara kul att se

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
        Jag tycker du borde kontakta din snickarlärare och be honom scanna bilden åt oss!
        Skulle vara kul att se
        jag ska se vad jag kan göra.. om jag minns rätt va den 134 cm lång.. va ju trots allt 7-8 år sen man tog studenten

edit: jag har mailat till han får vi se om han vill skicka en bild. det är en av få stora gäddor jag aldrig tvivlat på vikten på..
        Senast ändrad av Krokodiljägaren; 2011-08-14, 20:30.

Kommentera

mina uppgifer angående gäddan var lite felaktiga.. fick fram detta när jag googlade: Tidernas tyngsta Lödde-gädda drogs i ån 28 jan.1989 av Åke Nilsson, Lomma. Han var ute efter storabborre när supergäddan (21,45 kg - 131 cm) gapade över hans lilla spinnare. Åke var till att börja med helt övertygad om att det var bottennapp. Men när väl botten började röra på sig inleddes en seg dragkamp som slutade först när Åke med några grabbars hjälp och en huggkrok fick gäddan högt upp på land. Åkes gädda är tillika världsrekord i linklass 6 kg (Ca 0,35 mm lina).

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
            har du testat fiska på utsidan.. eller det är inte lönt o lägga tid på de?
            angående vikt ska du ta med en nypa salt. han som har båt uthyrning i häckeberga påstår att där tagits en på 23. o de e renodlat skitsnack:P
            Finns bild på en dansk med en 21-kilos i famnen från Eriksberg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Erlando Visa inlägg
              Finns bild på en dansk med en 21-kilos i famnen från Eriksberg.
              har du någon länk till den? hittar inget när jag gogglar

Kommentera

http://www.jjphoto.dk/fish_archive/f...sox_lucius.htm

Jonny Jensen. Finns några bilder på gäddan så den går inte att missa.

Han tog den i viken till höger innan "lagunen". Minns inte vad de heter.

Kommentera

Ursprungligen postat av Musti
                  Där ser man, maffig!

Grattis till 9,9'an förresten!
                  Tack!

En stor anledningen till att det är bättre i Eriksberg är att fisket är begränsat. Vill säga att man ofta fiskar på ostörd fisk vilket man sällan gör utanför staketet.

Och ja. Allt är inspelat i Maraviken på några dagar. Trumman ringde in en filmfotograf från Malmö när fisket var så bra. Fotografen äger ju rättigheterna till filmen å inte cwc.
                  Har hört om samma fiske fast på annan plats inte så långt där ifrån oxå. Så runt Eriksbergsområdet är ju hett.

Kommentera

Om ni zoomar in ser ni exakt var staketet ligger.

Kommentera

Ursprungligen postat av ogio Visa inlägg
                      http://maps.google.se/maps?q=J%C3%A4...72266&t=h&z=15

Vet att man inte får fiska där men måste få det bekräfftat
                      varför får man inte fiska här?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X