Har svårt för Runn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har svårt för Runn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
    Har aldrig fiskat i runn själv.. Men testa i ösjön.. Vid ornäs hamnen finns det fisk! Där lyckas till och med jag utan ekolod!
    Fick höra att ösjön skulle vara bra på jobbet idag. Så jag tror bestämt att vi åker dit på lördag och testar i alla fall.
    Tack för tipsen!

Kommentera

Skulle bara vilja tillägga här att det finns fler utomordentliga sjöar för gädda/abborre i falun. Du har stora Vällan, lilla Vällan, Aspan och varpan, otroligt härliga vatten och även vackra solnedgångar på kvällarna!

Kommentera

Finns det några bra ställe vid Varpan där man kan sätta i båten och parkera?

Samma med Runn, gärna i närheten av något bra abborrställe, har en liten 4-meters plaskeka med 4hp motor så det tar ju lite tid att förflytta sig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
          Finns det några bra ställe vid Varpan där man kan sätta i båten och parkera?

Samma med Runn, gärna i närheten av något bra abborrställe, har en liten 4-meters plaskeka med 4hp motor så det tar ju lite tid att förflytta sig.

Lite väl tidigt för abborre? :O 4hp duger mer än väl :P Åker med en 3.5hk chrysler 1963 från tunaån till ösjön :P Men iallafall på sommaren finns det mycket stor abborre vid dalvik.

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
            Lite väl tidigt för abborre? :O 4hp duger mer än väl :P Åker med en 3.5hk chrysler 1963 från tunaån till ösjön :P Men iallafall på sommaren finns det mycket stor abborre vid dalvik.
            Lika bra att vara ute i god tid med frågorna. Har precis investerat i ett UL-spö och ett knippe jiggar, går och längtar efter att få fiska abborre..

Ja nog duger 4 pållar att förflytta sig med, men jag är van min andra båt med 40hk där man kan dra runt i 30knop istället för 3knop.. Dagens i-landsproblem.

Kommentera

Äntligen gav det resultat! Vi var på plats i torsång och lade i båten igår ca 06:15 och åkte raka vägen till ösjön.
              Tog inte lång tid innan jag landade första gäddan på ca kilot på en liten vobbler. Sen kom dom upp en efter en på olika drag (spinnare, jerk, vobbler och skeddrag). Totalt 10st under dagen med mitt personbästa på 6.5kg.

Den stora fick vi av en ren slump, stannade till vid ett stenröse för vi trodde det skulle stå fina borrar där. Plötsligt fick jag bottennapp med min extremt lilla spinnare, trodde jag. Det visade sig vara 6.5kg's gäddan som satt på.

Bilder och mer info kommer senare på vår blogg.

/M

Kommentera

Nu har det släppt lite för mig i Runn äntligen. Har hittat några Gös och en hel del gädda. Slagit personbästa på gädda 8.7kg dessutom. Riktigt kul!

Men nu vill jag försöka slå mitt personbästa för abborre (1.5kg) också! Tar tacksamt emot tips på var jag kan hitta dessa bestar och hur jag ska gå tillväga för att kroka dom. Tänkte testa på fireball bland annat på djupen där jag ser fisk på lodet, se om det kommer upp något.

Helst på falu-sidan då det är här jag lägger i båten.

Kommentera

För att slå gäddrekordet så prova Hyn på Lingheds område.14kg gäddor har tagits och även öring över 8kg.Stora abborrar är svårt i Runn.Testa Gopen i Sågmyra eller Liljan i Svärdsjö.Även Toftan hyser stor abborre.

Kommentera

Visste inte att de fanns gös i Runn... Skoj...
                    Vet att de brukar ta en del fin Abborre vid kraftstation mellan Hosjön och Runn vid Korsnäs, Mitt emot Cederroths...

Kommentera

Undrar om det blir dåligt abborrfiske i Runn nu när man satt i gös? Amungen i Långshyttan och Storsjön i Sandviken är åtminstone två sjöar detta har hänt.I dessa kunde man ha ett otroligt fiske efter abborre tidigare men inte numera.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...