Var vid Blå lagunen för några veckor sedan. Någon som har koll på vad det är för fisk som lurar där? Vem står för regin i sjön?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Blå lagunen"
Collapse
X
-
Blå lagunen, Munsö, ekerö?
Regnbåge, abborre och gädda vad jag vet.
Det är en fiskeklubb som har rätt och fiska där.
Kommentera
-
"Så här är det:
1. Kusten: fritt fiske. Iaktta dock förbudstid för havsöringens skull runt en sabla massa åar 1 okt-31 dec. Läs mer på www.fiskelandgotland.se
2. Tingstäde träsk: FISKEKORT! Båt finns att hyra.
3. Paviken/V-garnsån: FISKEKORT. Förbudstid under perioden 15 mars - 15 juli
4. Bläse f.d. stenbrott - FISKEKORT
5. Lojsta (gäller samtliga små pölar där ute) och alla övriga sjöar - FISKEKORT
That's it. Nu ska jag göra nyttigare saker än att sitta och upprepa mig.
"
Från en annan tråd, samtliga andra träsk/sjöar är fiskeförbud om inte du får tillstånd av markägaren.
Kommentera
-
Gotland, ett f.d kalkbrott...Ursprungligen postat av karki Visa inläggBlå lagunen, Munsö, ekerö?
Regnbåge, abborre och gädda vad jag vet.
Det är en fiskeklubb som har rätt och fiska där.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rasmussoder Visa inläggJag vet inte ens vart det ligger :O
är det nån som kan säga det till mig? xDHow inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Var där och dök för två veckor sedan och det var som vanligt enorma mängder sutare. För den som gillar fridykning är det riktigt häftigt att dyka ner vid det döda trädet och se sutare som står och gömmer sig under rötterna i det samt de ca 20-30 sutare som alltid verkar stå och trycka i vassruggen vid parkeringen. F.ö. är lagunens djupaste punkt 8,5m!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera