Havsfiske Varberg/Falkenberg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske Varberg/Falkenberg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsfiske Varberg/Falkenberg

Hej,

Hur är havsfisket från turbåt från Falkenberg / Varberg?
    Var ute från Varberg för säkert 20 år sedan och hade fantastiskt fiske och funderar på om det fortfarande är ok.
    Det gäller slutet av augusti.

Tack tack

Havsfiske Varberg/Falkenberg

Vi var ute med turbåten Asterix från Träslövsläge förra helgen. Ca 20-60 kg/man. Endel skaplig sej mellan 1-3 kg, torsk från 1,5kg upp till ca 7 kg. Nån långa kom upp oxå. Makrill fick vi oxå ca 20-50/man. Vi fiskade på vrak - ta med mycket pilkar om du ska göra det...Rekomenderas starkt.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kommentera

ftån falkenberg blir svårt, inga båtar som gårr.

bua har en båt, fladenfishing.se har en och det finns någon mindre i varberg

Kommentera

Det lät inte så illa! Kollade upp Asterix men det verkar som om man måste vara 10 man +?

Kommentera

Tack!
          Då ska jag kolla upp det!

Kommentera

Har aldrig testat fladen ännu men det ska vara bra makrillfiske därute
            Min fiskeblogg:
            www.marcusfiske.blogspot.se

Kommentera

Jag och en kompis ska med åka med på en tur. Vi är mer sugna på ett varierat fiske med möjlighet till många olika arter än att hiva upp så många kilon som möjligt på kortast tid. Någon som har tips på någon lämplig tur? Eftersom vi bara är 2 får det väl bli på någon av de större båtarna som är bokningsbara antar jag?

Kommentera

Ursprungligen postat av 2dojor Visa inlägg
                Jag och en kompis ska med åka med på en tur. Vi är mer sugna på ett varierat fiske med möjlighet till många olika arter än att hiva upp så många kilon som möjligt på kortast tid. Någon som har tips på någon lämplig tur? Eftersom vi bara är 2 får det väl bli på någon av de större båtarna som är bokningsbara antar jag?
                Landskrona tror jag har en specialtur på söndag tror jag, 12h med blandat fiske.
                Click image for larger version

Name:	13680280_762152133927135_1216605144071143454_o.jpg
Views:	1
Size:	102,1 KB
ID:	1782262

Annars blir ju turerna mycket makrill och torsk ute på fladen och L:A middelgrund.
                Går dock att dra på mete ute på fladen. Kolla vädret dock, blåser ju mycket :/

Kommentera

Det där var ju precis vad jag letade efter! Vilken båt är det med, och har de den turen varje vecka, eller är det bara en specialtur denna veckan? Tyvärr jobbar jag 2 helger i rad nu, sen har jag 3 veckors fiskesemester var det tänkt (medans sambon jobbar)
                  Tanken är ju faktiskt annars att jag skulle prova att dra med mig min 4.70 båt till havet någon dag med, men då får det ju så klart bli lite bättre väder först, man är ju riktigt trött på blåsten nu ja...
                  Får väl se om det i så fall blir till att utgå från Halmstad, eller längre upp mot Falkenberg. Det är ju en bit ut till både Fladen och Middelgrund, får nog vara riktigt kanonväder om jag ska våga ge mig ut dit.. Fick lite tips om att det varit hyfsat fiske runt Tylögrund och Tylön för några veckor sedan. Utgår i så fall från Grötvik. Det räcker kanske som premiärtur i havet? :-)

Kommentera

jag var själv ute på ett vrak 2distans från fbg hamn 2-3 helger sen fick torsk på varje drift 15 gånger körde vi nog upp å åkte ner. roligt när de 4 andra båtarna inte har någon aning och inte får fisk och man drar fisk på fisk

testade ett annat vrak som var segare, men gav 7 torsk till slut

landskronabåten sök på fb eller googla

köpte sjökort till mitt elite 4 hdi lod med plotter helt underbart att veta exakt var vraken är
                    Senast ändrad av daikai1; 2016-08-09, 23:17.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Vilse, 2024-08-06, 08:27
                    2 svar
                    220 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Andreasbd  
                    Arbetar...