Fiske i Halmstad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Halmstad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Halmstad

Jag kommer att flytta till Halmstad för att studera nu till hösten. Så jag undrar om det finns någon som har några tips på bra fiske platser i och runt Halmstad, järna runt Tylösand. Jag är även intresserad av villka metoder som fungerar bäst i området, är intresserad av alla typer av fiske.

Tack på förhand.

Ingen som vet något?

Kommentera

tjabba är ingen expert på vad som finns runt halmstad då min uppfattning är för lite sjöar (bor sj i laholm) men du har många trevliga platser för öring från grötvik och uppåt har du tillgång till bil rekomenderar jag väldigt väldigt starkt haverdal och då fiske efter havsöring finns även en del horngädda där gott om makrill mellan skallkroken och busör... det är mina topppspots i halmstad kommun men finnes säkert många fina ställen inåt land med men kolla med grabbarna på wittlocks sportfiske dem har verkligen koll på läget.

Kommentera

fiska i halmstad

Det är bra fiske vid piren eller nissan up mot örjansvall

Kommentera

Tjena,

kan rekomendera själarevet i just haverdal.
          Skitfiske på er.

Kommentera

själarevet

tjena. såg att du nämnt själarevet som bra fiske platts. vart ligger degta. bor själv i haverdal men har inte hört om det. brukar själv stå vid skallen men det har gått trögt på senaste. ha det.
            robban

Kommentera

tjena..
              hur går det med fisket efter makrill uppe hos Er i Skallen, Haverdal. Blir det någon fångst?. Kanske någon som har ett bra tips var man hittar dem?

Kommentera

ja några har det blivit =) fast med båt.. runt piren har det varit ganska dåligt med det både på kast och bottenmete fronten. men pröva vid pricken..
                skit fiske!!!

Kommentera

Inte fått något från land jag heller, ingen jag talat med har heller sprungit in i några stim utan har varit enskilda fångster mest. Dock hyfsat rejäla bitar men inte mer än 7-8 st per tur ute i havet. Torsken ska tydligen vara på humör runt pricken iaf!

Kommentera

Trotsade regnet och tog en bilen norrut mot steninge och provade idag.
                    Blev 15 makrillar, 1 fenknot och 3 fjärsingar
                    Fjärsingarna högg på gnosjö draget, resten på häcklor.
                    Bra storlek på samtliga utom 1 fjärsing

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Vilse, 2024-08-06, 08:27
                    2 svar
                    220 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Andreasbd  
                    Arbetar...