Ismete i Västervik med omnejd. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismete i Västervik med omnejd.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ismete i Västervik med omnejd.

    Skall ner och hälsa på brorsan som bor i Västervik i nästa vecka och tänkte ta med ismetesgrejorna för att testa lyckan, frågan är bara var?

    Har kollat runt lite på Eniro för att se vilka sjöar som ligger bra till och har väl hittat några som verkar intressanta. Problemet är att jag hittar nästan ingen info på nätet om dessa sjöar.

    De jag försöker hitta info om är Hjorten, Vångaren, Fälgaren och Långsjön.

    1 Vi är intresserade av att fiska gädda men även gös, (och då givetvis välväxta exemplar) är det någon av dessa sjöar som har båda?

    2 Är det någon som vet om det finns djupkartor att tillgå till dessa sjöar? Alltid roligare om man kan skapa sig en uppfattning om intresanta platser innan än att borra på måfå.

    3 Är det ens tillåtet med ismete i dessa sjöar?

    4 Och sist men inte minst, finns det några gånbara isar kvar på dessa breddgrader?

    Så jag hoppas någon kan dela med sig av sina kunskaper om dessa sjöar, eller om någon tycker att vi absolut skall välja något annat allternativ.

    Tack på förhand
    sigpic

  • #2
    Jag har ju ingen direkt erfarenhet av insjöfisket i Västervik, har alltid hållit mig i skärgården, men mitt bästa tips är att du hör av dig till grabbarna på Jakt & Fiskebutiken. Är nästan helt hundra på att det är Ankarsrums Sportfiskeklubb som har hand om fiskekort till Långsjön och halva Fälgaren (tror att nämnd butik säljer deras kort också). Vet att det finns gös och gädda i båda dom, Fälgaren är en djup klarvattensjö så det borde nog gå att hitta i alla fall nån stor gädda där. Långsjön har jag bara fiskat kräftor i tyvärr...

    I Vångaren vet jag att min farfar plockade många as till gäddor nån gång på Hedenhös tid, men det är ju ingen garanti för att det fortfarande skulle vara ett bra vatten idag. Vet tyvärr inte vem eller vilka som har fiskerätten där. Hjorten har jag bara pimplat på några gånger, kommer inte upp speciellt mycket stor fisk vad jag vet (tror inte det finns gös där heller).

    Isarna har jag ingen förstahandsinfo om tyvärr...

    Kommentera


    • #3
      Tack för infon Ceved, det låter lovande.
      Bror min skulle svänga förbi butiken någon dag och kolla med dem, men om någon mer har matnyttigt information att tillföra är jag tacksam. Men problemet med avsaknaden av info på nätet kanske grundar sig i att åker man till Västervik för fiske så fiskar man i skärgården!
      sigpic

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
      8 svar
      5 737 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Henke E
      av Henke E
       
      Arbetar...
      X