Fiske i Påskallavik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Påskallavik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske i Påskallavik

    Är det några här som fiskar i eller runt Påskallavik ?
    Skulle vilja ha lite tips, erfarenheter och kanske sällskap ibland.
    Fiskar mest efter gädda och abborre men har inte haft några större framgångar och börjar helt tappa självförtroendet.
    Brukar förutom mitt eget letande försöka se vart andra människor ligger och fiskar, men det är knappt aldrig någon ute och fiskar. Inte som jag ser iaf, så det har varit lite svårt att "stöta ihop" med och lära känna folk på det sättet.
    Har båt ihop med en vän men tyvärr bara 30trailer så det blir sällan att man kör någon längre sträcka och för det mesta är jag själv vilket gör det lite krångligt vid i och upptagningar på lite sämre ramper.
    Så lite tips och ideèr skulle verkligen uppskattas.
    Mvh

  • #2
    Jag bor i färjestaden och letar gädda och abborre. Men har fortfarande inte hittat något vidare ställe, har ingen båt heller så det gör inte saken lättare.

    Kommentera


    • #3
      Svårfiskat där speciellt på sommaren men var ute i helgen så nu börjar dom komma inåt.

      Kommentera


      • #4
        Ska försöka ut i helgen igen och nu har det väl kylts ner betydligt. hoppas det hjälper

        Kommentera


        • #5
          Påskallavik??
          Är det inte där som Emån i närområdet rinner ut i havet om jag minns rätt, grymt torde krylla av grov öring i närområdet under rätt tider.. på året, riktigt avundsjuk här är jag!
          Sätt dej in i ostkustöringen och börja leta.. ledord grynnor/strömsatta sund för de mindre och något normalt djupare fiske för de större, dock de finns där, ån avslöjar dem tro mej och lycka till! grisigt avundsjuk är jag!
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

          Kommentera


          • #6
            Näset är nog det ända som jag kan komma på, där placerar jag mig om jag har orken att gå ifall att jag inte åker båt
            Personbästa

            Regnbåge: 1170g 2015
            Gädda: 1.5kg 1999
            Abborre: 500g 2014
            Spegel Karp: 7520g 2015

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
            8 svar
            5 737 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Henke E
            av Henke E
             
            Arbetar...
            X