Tidigt vårfiske Kalmarsund (Gädda) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tidigt vårfiske Kalmarsund (Gädda)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tidigt vårfiske Kalmarsund (Gädda)

Hej,

Jag och en vän planerar in en fiskeweekend i slutet på Mars och skulle behöva tips på fiskeområde, boende och guide.

Tips på stugområde där man får ta med sig båt och parkera den intill stugan?

Fiske i norra, centrala eller södra Kalmarsund?

Känner ni till någon duktig guide som kan lära oss området under 1-2 dygn?

Vi kommer enbart fiska gädda och ingen av oss har erfarenhet från fiske i bräckt vatten. Alla tips och rekommendationer uppskattas enormt!

Tack på förhand.

Finns det verkligen ingen vänlig själ som kan vara schysst och peka på en utgångspunkt för gäddfiske?

Snälla skriv pm.

Kommentera

Hej,

Nu är jag långt utanför mitt kompetensområde men jag misstänker att svaren har uteblivit pga att gäddfisket i området har blivir riktigt dålig. De som trängs runt Kalmar jagar väl stora borrar nu för tiden.

Mvh

Andreas

Kommentera

Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
        Hej,

Nu är jag långt utanför mitt kompetensområde men jag misstänker att svaren har uteblivit pga att gäddfisket i området har blivir riktigt dålig. De som trängs runt Kalmar jagar väl stora borrar nu för tiden.

Mvh

Andreas
        Du är nog inne på rätt spår där. Verkar som att det är snack om att förbjuda sportfiske totalt i vissa områden under vissa perioder utöver det som redan är idag. Se nedan länk.
        förbudszoner i Östersjön och Kalmarsund vill införas av Länsstyrelsen och HaV. Palle Sköldblom med vänner skickade in detta yttrandet.
        Senast ändrad av Placebos; 2021-03-18, 13:44.

Kommentera

Hej,

Ok jag förstår. Har också hört en hel del om det höga trycket på just abborrfisket i Östersjön.

Som det ser ut just nu så verkar det bli norra delen av Kalmarsund runt Oskarshamn/Mönsterås. Hoppas vi hittar något passande boende med båtramp i närheten.

Kommentera

Bodde i höstas på http://www.nygardsherrgard.com/index.html, super nice och vi trivdes som fisken i vattnet där. Ganska ruffig häst-herrgård med mycket charm och god mat. Stor går där man kan parkera traler med båt och nära till Mönsterås. Vi fiskade borre i Mömnsteråsviken och gäddorna var ett gissel. De tog hela tiden. Fick väl ett 30-tal varje dag som bifångst. Fast rätt små, men fiskade ju med små jiggar för abborre.

Kommentera

Tusen tack för tips!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Fock_it, 2018-09-18, 08:00
              5 svar
              1 074 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Cosmoz 08  
              Arbetar...
              X