Fiska gädda i Kalmar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska gädda i Kalmar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska gädda i Kalmar

Tjena! Någon som vet om något sjysst ställe i Kalmar för Gäddfiske. Jag har fiskat på lite olika ställen runtom Kalmar men inte lyckats så bra. Det ska helst vara ett ställe där man fiskar fritt (inte ett sånt där man betalar).
    Tack på förhand / Simon

Har du tillgång till båt så funkar det överallt runt stan, västra sjön söder om stensö är det riktigt tätt med gädda, även nu under sommaren, från land så är stensö även där ett hett tips, dock inte alls lika bra under sommar som vår/vinter/höst, runt ängö finns alltid fisk, varvsholmen håller en del fisk med, alternativt att du åker norrut mot värsnäs, stävlö, horsö, rafshagen, bra gäddställen allihop!

Kommentera

Mjo Stävlö har jag provar ganska många ggr, fiskar nog på fel sätt där. Mete som gäller har jag fått för mig iaf, men Dämmet nu alltså, riktigt rikligt med gädda. Släppte 2st där idag i en av dammarna, båda över 4kg lätt.

Kommentera

fiskar endast med jerkbait på alla ställen jag nämnt utom västra sjön! Dämmet har jag inte fiskat i på flera år så kan inte uttala mig om det.

Kommentera

Tagit något på jerk på Stävlö eller? Visst har jag tagit fisk på spinnfiske på Stävlö, dock bara smågäddor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemligt Visa inlägg
            Tagit något på jerk på Stävlö eller? Visst har jag tagit fisk på spinnfiske på Stävlö, dock bara smågäddor.
            Ja en hel del, nja ett par 5+ har väl kommit upp fast sällan mer än så, har inte fiskat där under varmare delen av året, känns rätt hopplöst att få nåt annat än snipor från land!

Kommentera

Jo de e klart, men en polare tog upp en 10.2kg på skeddrag från land där, helt sick.

Kommentera

Jag och mina polare kör alltid på stensö och vi tycker väl att det duger, nu under sommartid går dock fisket relativt trögt med idag fick jag tag på 2 stycken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hemligt Visa inlägg
                  Mjo Stävlö har jag provar ganska många ggr, fiskar nog på fel sätt där. Mete som gäller har jag fått för mig iaf, men Dämmet nu alltså, riktigt rikligt med gädda. Släppte 2st där idag i en av dammarna, båda över 4kg lätt.
                  Kalmar Dämme?
                  Jakten på dundergurkan

Kommentera

Ursprungligen postat av sasse Visa inlägg
                    Kalmar Dämme?
                    Jajjemän

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Fock_it, 2018-09-18, 08:00
                    5 svar
                    1 062 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Arbetar...
                    X