Näbbgäddor runt Kalmar/Öland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Näbbgäddor runt Kalmar/Öland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Näbbgäddor runt Kalmar/Öland

    Var är det bäst att fiska näbbgädda runt Kalmartrakten? Vilka flugor rekommenderar ni?

  • #2
    Svinö vid brofästet i Kalmar och hamnen i Färjestaden är två klassiska ställen som ger bra med näbbgädda, samt havsöring ibland.
    Nu är jag ingen flugfiskare som jag tror att någon form av vit/silverfärgad streamer skulle fungera utmärkt.
    ...går under namnet "Fiskarn"

    Kommentera


    • #3
      Tog en hel del utanför Rafshagen för en 5-6 år sedan. Vet inte hur det är idag men kanske kan vara värt ett försök.

      Kommentera


      • #4
        Är det nån som fått några näbbissar i de trakterna ännu?
        http://allthatpike.blogspot.com/

        Kommentera


        • #5
          Var på Ispeudde (Isgärde) på Öland i söndags och fiskade öring. Ingen öring men ett flertal näbbgäddor.

          Kommentera


          • #6
            Drar upp tråden lite..

            Någon som vet hur länge näbbgäddorna är i farten? Ska till Öland över midsommar och vet ett bra ställe, men är de fortfarande aktiva längs kusten då?

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Tobiasl Visa inlägg
              Svinö vid brofästet i Kalmar och hamnen i Färjestaden är två klassiska ställen som ger bra med näbbgädda, samt havsöring ibland.
              Nu är jag ingen flugfiskare som jag tror att någon form av vit/silverfärgad streamer skulle fungera utmärkt.
              Vet du om näbbgäddorna börjat gå in på grundare vatten lite nyfiken på Norra Öland och funkar långsmala skeddrag som ex Toby bra på detta fiske?

              Kommentera


              • #8
                Enligt rapporter har näbbgäddorna åter börjat leta sig in på grunt vatten.

                Kommentera


                • #9
                  Kommer en hel del rapporter om fångster av havsöring och näbbgädda om man läser inne på öppna gruppen "Fiske på Öland" på facebook.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Agile Fisher, 2011-04-27, 12:31
                  8 svar
                  5 735 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Henke E
                  av Henke E
                   
                  Arbetar...
                  X