Fiske i området kring Nybro - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i området kring Nybro

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i området kring Nybro

Hejsan!
    Jag har precis flyttat till Nybro från Karlskrona och är ute efter bra fiskevatten i Nybro-området. Har kollat runt på nätet och ser att det finns rätt så många sjöar där det krävs fiskekort, vilka kan rekommenderas av dessa? Jag är framförallt intresserad av gädda och Abborre. Finns det några vatten som inte kräver fiskekort? Ibland är det skönt att bara sticka ut utan för mycket planering. Tacksam för svar! /Johan

Du har en göl i centrala Nybro (svartgöl?) och så har du Linneasjön. Gädda finns i båda, tror det är fritt fiske.
    Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
    Full fart spar tid
    http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Ja, där är det fritt fiske men i mina ögon ett riktigt skitfiske och inget att rekomendera. Finns gott om småfisk, dvs mört, småbraxen osv. Visst finns det gädda och det tas väl gäddor på uppemot 8kg nån gång om året men det ligger mkt tid bakom dessa. Det finns en hel del sjöar att åka till, har du körkort är det inga problem. En sjö, som kostar noll och ingenting typ är Derasjö, ligger mellan Orrefors & Kosta och kostar väl 80:- för ett årskort. Håller inte så stora gäddor längre tyvärr men grövre abborre har jag tagit gott om i den sjön. Relativt stenig men som sagt, billigt och inom köravstånd.

Annars har du Hultabräan, kostar 300:- för ett årskort, håller Gös, borre, Gädda och alla andra småfiskar man kan tänka sig. Det är nog sjön inom 3 mils radie som håller mest storgädda, gäller bara att hitta den som överallt annars :-) Annars är det bara att köra googlemaps och sen titta efter sjöar in the middle of nowhere och dra och fiska! Finns massor av sjöar här!
      www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Tackar och bockar för tipsen! Låter perfekt, finns inget bättre än att gå rakt ut i spenaten och hitta en ensam sjö. Nu när jag har folk från Nybro på tråden tänkte jag fråga vart närmaste fiskeaffär finns? Har varit på den här i Nybro, men den kändes rätt tom om jag ska vara ärlig. Vart handlar ni era grejer? Finns det butiker i Kalmar? Tack igen för svaren! /Johan

Kommentera

Hej Johan! Du har ju Kalmar sportfiskecenter mitt i centrala Kalmar! Tror den ligger på Södra Långgatan 6 om jag inte missminner mig? Låg väl på ölandsgatan innan.

Mvh Mike
          Scientists have recently discovered, that oil that isn't pumped up and used, will in time seep down through cracks that develop as the tectonic plates shift over longer periods of time. When the oil reaches the hot inner parts of the planet, it catches fire and the pressure increases rapidly, causing massive earth quakes and huge volcano eruptions. This is why the dinosaurs died out, they didn't have rat rods

Kommentera

I Kosta ligger jaktia och där har dom en massa !

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Fock_it, 2018-09-18, 08:00
            5 svar
            1 083 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Cosmoz 08  
            Startad av PrN-Sweden, 2026-01-10, 13:29
            0 svar
            51 visningar
            0 gillar