Möckeln älmhult - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Möckeln älmhult

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    En låst ramp hindrar inte tjuvar !
    Idag finns det sladdlösa vinkelslipar med inbyggt batteri.
    En tjuv kan ta sig igenom aldrig så hårt härdade lås på 10 sek.
    Det enda som hjälper är bevakning, och det har man numera.

    Kommentera


    • #32
      Inte alla nätter...
      www.almhults-marinprodukter.se

      Kommentera


      • #33
        Anledningen till att bevakningen inte hindrade några motorstölder var att de som skulle bevaka inte satt hela natten.
        Tjuvarna är inte korkade.
        De kollar naturligtvis om det finns någon som vaktar.
        De ryktas att det var polacker.
        Det var folk som hade sett en polsk bil som var nere och rekonserade.

        Kommentera


        • #34
          Jag förstår inte varför företaget "Älmhults marinprodukter" värnar om att rampen skall vara låst ?
          Kommer det många sportfiskare utifrån och utomlands ifrån, så kan man förmoda att "Älmhults marinprodukter" får sälja en del.
          Sportfisketurism brukar generera stora pengar.

          Kommentera


          • #35
            Ja hur gästvänligt är det att sätta bommar vid alla rampar!!
            Vart går pengarna dom ska driva in?
            Är det för stölder behöver dom väl inte tvinga på folk medlemsskap för 350kr...
            Bygg en fri ramp eller spara 50000 och ta bort en bom för någon ramp!!!
            Satsa pengarna på sjön och dess fisk.

            Kommentera


            • #36
              I samband med Älmhultsdagarna nu i helgen, så hade samtliga politiska partier tält med politiker framför kommunhuset.
              Jag var och diskuterade rampfrågan med flera partier.
              Flera menade att det inte var något problem med hur det ser ut nu.
              Problem är det naturligtvis när man tvingar folk att vara med i en båtklubb för att kunna sjösätta sin båt.
              I Smålandsposten häromdagen var det en stor artikel om hur Tingsryds kommun satsar stort på sportfisketurism.
              Man har i Tingsryd förstått att det ligger mycket pengar i sportfisketurism.
              Man kan undra hur många sportfiskare som kör förbi Älmhult för att fortsätta till någon annan kommun där man kan sjösätta sina båtar.
              En annan sak, har Möckelns fiskevårdsområde någon hemsida ?
              Jag har inte lyckats hitta någon.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av Sydkraftaren Visa inlägg
                Anledningen till att bevakningen inte hindrade några motorstölder var att de som skulle bevaka inte satt hela natten.
                Tjuvarna är inte korkade.
                De kollar naturligtvis om det finns någon som vaktar.
                De ryktas att det var polacker.
                Det var folk som hade sett en polsk bil som var nere och rekonserade.
                Ja, den ene hade förvarnat den andre 10 dagar i förväg att han inte kunde komma. "Det är lugnt, det ordnar sig" sa den andre. När ordföranden ringde och pratade med mannen dagen efter, sa han att han gick hem 22.45 för att han inte ville sitta själv (han hade dessutom en stor hund). Han visste som sagt 10 dagar innan att hans kompanjon inte skulle komma, ändå drog han den så vanligt förekommande ursäkten att han inte ville sitta själv.

                Det är ju faktiskt så, att är det några som skiter i det, är våra andra nätter nästan helt meningslösa.

                Ursprungligen postat av Sydkraftaren Visa inlägg
                Jag förstår inte varför företaget "Älmhults marinprodukter" värnar om att rampen skall vara låst ?
                Kommer det många sportfiskare utifrån och utomlands ifrån, så kan man förmoda att "Älmhults marinprodukter" får sälja en del.
                Sportfisketurism brukar generera stora pengar.
                Mja, nu har jag ju ingen fysisk butik, utan bara nätbutik, så jag är inte så beroende av den lokala turismen.

                Nu hade inte jag heller båt när rampen INTE var försedd med bom, så jag förmodar att det var problem med båtstölder innan den kom dit. Varför skulle de annars satt upp den? Men satte de bara upp den i förebyggande syfte så kan jag hålla med om att den är onödig.
                Senast ändrad av Älmhults Marinprodukter; 2010-08-29, 11:29.
                www.almhults-marinprodukter.se

                Kommentera


                • #38
                  Båtklubben Näset är naturligtvis medvetna om att det enda som hjälper mot stölder är bevakning.
                  Då kan man undra varför man framhärdar att ha en låst bom ?
                  Förklaringen är mycket enkel.
                  Man får en massa medlemmar i klubben som man inte skulle haft annars.
                  Man kan tycka att det är "fult" att tvinga in ett antal människor bara för att de skall kunna sjösätta sina båtar.
                  De flesta av dessa intvingade medlemmar är inte överhuvudtaget intresserade av klubbens verksamhet.

                  Kommentera


                  • #39
                    Mal

                    En mal som bifångst, i förra veckan, vid fiske efter gös drygt 1 meter lång uppskattad vikt 10-15kg.

                    Click image for larger version

Name:	IMG_1008.jpg
Views:	1
Size:	213,9 KB
ID:	1759973Click image for larger version

Name:	IMG_1007.jpg
Views:	1
Size:	212,1 KB
ID:	1759974

                    Kommentera


                    • #40
                      Det är riktigt skoj att se. Har hört flera som fått mal i sommar, så det verkar som den börjat ta sig rejält.
                      www.almhults-marinprodukter.se

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av calahanzoer, 2023-09-27, 23:39
                      0 svar
                      112 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg calahanzoer  
                      Arbetar...
                      X