Fiske i Piteå utan kort - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Piteå utan kort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske i Piteå utan kort

    Tips på olika ställen i älven man kan fiska i där man kommer ganska nära med bil men ej behöver kort. Även sjöar osv där man ej behöver kort.
    Mvh

  • #2
    vad för slags fisk vill du fiska???

    äre gädda så skulle jag skippa piteälven och köra alterälven, finns massa trevliga ställen som e enkla å komma åt från land samt supermysig älv.

    Visst, alterälven har kanske tappat en del av de största gäddorna som en gång i tiden gick där, men än så länge lär en hel del stora grisar gå där ändå... en av de sista åren jag fiskade där (innan jag flyttade söderöver) så bonkades tyvärr en 10+ (som jag brukat få minst en gång /år under typ 5års tid) av en väldigt trevlig gubbe, sånt som händer och så det kan gå, däremot trevligt att få det bekräftat att den var 10+, gubben visade glatt upp en bild på den bonkade gäddan på våg!

    Och orkar man lägga lite tid så går en hel del stora där fortfarande, det är jag säker på, 100cm+ finns där (eller fanns iaf sist ja va där) hyfsat gott om! Men framförallt så är det en väldigt tillgänglig älv om man är båtlös! man kommer åt massa fina sträckor (men krävs lite trasslande snåriga promenader ibland om man vill och orkar)

    mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av alexxx, 2024-03-07, 20:18
    0 svar
    205 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg alexxx
    av alexxx
     
    Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
    2 svar
    187 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Arvidzone  
    Startad av Benbom, 2024-05-20, 10:16
    0 svar
    99 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Benbom
    av Benbom
     
    Startad av Gäddfiskarn001, 2024-06-01, 00:15
    0 svar
    129 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Gäddfiskarn001  
    Arbetar...
    X