Tillverkat gäddspinnare inför höstens gäddfiske.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillverkat gäddspinnare inför höstens gäddfiske..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tillverkat gäddspinnare inför höstens gäddfiske..

Nu har jag knåpat i 2 kvällar och detta blev resultatet..

Tänkte prova dom under höstens gäddfiske.

Click image for larger version

Name:	grön-blå.JPG
Views:	1
Size:	112,4 KB
ID:	1804159

Name:	gäddspinnare.JPG
Views:	2
Size:	105,1 KB
ID:	1804160

/Robban

Robban, du ska få konkurans... har tillverkat taffs med skedar på. Denna tafs ska fiskas med wobbler. Och idag ska jag till min favoritsjö och trolla gädda!

Nu ska vi dra monster och det hade inte suttit fel med en fin monsterspinnare som du gjort. Speciellt den Gula.

Lycka till och Skit fiske!
    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Mycket fina spinnare! Kul att se att fler gör spinnare själv, roligt enkelt och relativt billigt! Sedan funkar de ju också!!!

Kommentera

Mycket fina! Håll oss uppdaterade om fångsten på dem
        "Ah..det är bara skönt att vara ute och njuta av naturen.."

Ok om jag länkar min blogg till din? Skicka pm!
        Länka till min är helt ok.

Kommentera

När jag var och provade hur dom fungerade igår eftermiddag hade jag på en gädda på den guldfärgade (bild nedan), men jag missade mothugget så jag tappade den Men grymt kul att ha en som högg när man bara var och provade om dom fungerade

Name:	guld.JPG
Size:	91,8 KB
ID:	1759954

/Robban

Kommentera

Snygga, ungefär vad landar materialkostnaden på för en sån spinnare? Behövs något specialverktyg?

Kommentera

Ursprungligen postat av odevetu Visa inlägg
              Snygga, ungefär vad landar materialkostnaden på för en sån spinnare? Behövs något specialverktyg?
              Jag skulle tro ca 70-80 kr lite snabbt räknat. Beror på vad man använder för flash, det är det dyraste på spinnaren. Därför är det väldigt bra att binda flashen på en tub ifall man misslyckas med spinnartråden/funktionen (på spinnaren). Då behöver man bara byta ut spinnartråden. 4 kr tror jag den kostar per st. Jag hittade väldigt billig flash. Endast 25 kr per förpackning. Därav det billiga tillverkningspriset. Jag var lite snål med flashen på dom två första tyvärr.. jag tror inte dom går att göra för stora. Men det kanske kan vara bra med nån mindre oxå.

Det som jag har använt i verktygsväg är en rundtång, avbitartång och en platttång. Flugbindningsstäd hade jag sen tidigare, köpte en tubhållare bara för att det blev lite lättare att binda flashen med den. Går att lösa på andra sätt annars. Det kostade dock bara 45 kr så det var överkomligt.

/Robban
              Senast ändrad av KadaK; 2010-08-30, 22:22. Anledning: stavfel m.m.

Kommentera

Det blev en till ikväll. Jag provade göra den lite mindre. Den är ca 16 cm från topp till krok, lite längre om man räknar med flashen, och den väger bara 32 gram.

Name:	silver-blå.JPG
Size:	84,1 KB
ID:	1759956

/Robban

Kommentera

Ser inte kroken, men antar att den sitter en bit ner i flashen och är i ganska rejält tilltagen storlek. Annars kan det väl bli problem med krokningen?
                  http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
                    Ser inte kroken, men antar att den sitter en bit ner i flashen och är i ganska rejält tilltagen storlek. Annars kan det väl bli problem med krokningen?
                    Den sitter just nedanför mitten av flashen och är i storleken 1/0. Skulle jag tycka att det är problem med krokningen är det lätt att byta till en större då den sitter i en fjäderring som i sin tur sitter fast i spinnartråden.

/Robban

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lsjonsson, 2020-01-23, 14:00
                    130 svar
                    6 434 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av Arvidzone, 2024-05-10, 19:58
                    3 svar
                    405 visningar
                    0 gillar