Fiske Strängnäs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Strängnäs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske Strängnäs

    Någon som kan hjälpa mig som helt nybliven båtägare och rookie på fiske om lämpliga fiskespots i Mälaren i närheten av Strängnäs. Jag kommer att sjösätta vid Löt och vill väl inte ta några extremt långa turer innan jag lärt mig mer och blivit mer bekväm på sjön. För hösten är jag väl mest ute efter abborre men även gös såklart. Gäddan får vänta till våren. Tar tacksamt emot tips så jag har något att börja med. Vill ni inte skriva publikt går det bra med PM. Hoppas på er hjälp.

  • #2
    Jag tycker du ska ut och leta fiskespots själv, ett ekolod kommer att vara en bra hjälp.
    Det kommer kännas betydligt bättre när du fångar fisken efter att själv ha lärt dig vattnen och hittat bra platser.
    Att bara få en plats anvisad o fiska på kommer inte att ge dig några kunskaper i att söka fisken eller läsa vattnen.

    ​​​​​
    ​​​​​

    Kommentera


    • #3
      Full respekt för den tanken men det är inte så lätt när man står helt utan kunskap och är helt rookie. Mälaren är stor så "en nål i en höstack" känns som en liknelse. Tänkte därför att det skulle vara kul med lite tips så jag snabbare kommer igång. Ekolod finns så det får jag lära mig att använda såklart.

      Kommentera


      • #4
        Det finns nog många här som fiskar i Mälaren som kan ge generella tips på vad du ska söka för typ av platser. Sen är det bara ut och nöta. Alternativt kanske det är någon som vill ta med dig ut på en tur och lära dig hur vattnet fungerar

        Tveksamt om någon här kommer dela med sig av sina spottar, som man kanske lagt ner massor med tid och jobb för att hitta.

        Alla är vi rookies till en början, resultatet kommer senare när man förtjänar det.
        ​​​
        Senast ändrad av Reekie; 2021-09-23, 17:50.

        Kommentera


        • #5
          Storlek på sjön gör ju att du får lära dig en del av den och var fisken står både nu och efter säsong att bara köra på andras spottar lär man sig inte hur fisken rör sig av utan det blir flackande efter andras tips

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Henke.lofgren, 2023-05-29, 06:15
          3 svar
          270 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Classe69  
          Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
          2 svar
          309 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg plastbytta  
          Arbetar...
          X