Sjösättningsramp Mariefred med omnejd? Samt tips för abborre? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjösättningsramp Mariefred med omnejd? Samt tips för abborre?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sjösättningsramp Mariefred med omnejd? Samt tips för abborre?

    Hej på er,

    Någon som vet hur det ligger till med sjösättningsramper kring Mariefred? Finns det någon helt öppen/upplåst? Eller finns det någon med bom som man kan betala för att använda?
    Och finns det i sånt fall även parkering så bil+trailer kan stå medans man är ute och fiskar?

    Och är det någon som vill dela med sig av något/några tips på hotspots mm till en som aldrig fiskat i Mälaren… :-)

    (jag utgår från Gnesta, och tänkte ta en tur norrut med bil+trailer för fiske i Mälaren).

    Alla tips mottages gladeligen.

    Stort tack på förhand.
    //Henke

  • #2
    Ursprungligen postat av Henke.lofgren Visa inlägg
    Hej på er,

    Någon som vet hur det ligger till med sjösättningsramper kring Mariefred? Finns det någon helt öppen/upplåst? Eller finns det någon med bom som man kan betala för att använda?
    Och finns det i sånt fall även parkering så bil+trailer kan stå medans man är ute och fiskar?

    Och är det någon som vill dela med sig av något/några tips på hotspots mm till en som aldrig fiskat i Mälaren… :-)

    (jag utgår från Gnesta, och tänkte ta en tur norrut med bil+trailer för fiske i Mälaren).

    Alla tips mottages gladeligen.

    Stort tack på förhand.
    //Henke
    Hej Henke:
    Du kan klicka på tråden här https://www.batramper.se/ramp/mariefredmalaren-928 ...
    Mvh Old Firehand, Leif Engström

    Kommentera


    • #3
      Jag brukar lägga i vid Strängnäs, brukar gå att ta en del borre vid grunden utanför domkyrkan!

      Kommentera


      • #4
        Finns ramp i Mariefred :-) helt öppen. Annars finns det en i Marielundsviken som är öppen :-)
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Henke.lofgren, 2023-05-29, 06:15
        3 svar
        270 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Classe69  
        Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
        2 svar
        309 visningar
        2 gillar
        Senaste inlägg plastbytta  
        Arbetar...
        X