Heta platser utanför Oxelösund? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Heta platser utanför Oxelösund?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Heta platser utanför Oxelösund?

jag har precis bötjat fiska utanför oxelösund, skaffat båt vid jogersö.. har inte varit så där jätte bra fiske, någon som vet något om fisket runt oxelösund ? vore kul att börja fiska gös / gädda ..

hoppas det finns någon där ute med några heta tips

skit fiske ?

Har inte fiskat så mycket i oxelösund själv men har hört att bra gäddställen skall vara vid femörekanal mot jogersö till sen har du ju även vikarna ner mot danvik skall vara bra. Jag letar själv bra fiske platser runt nyköping oxelösund. då jag är ganska ny på fiske i dessa vatten

Kommentera

Eftersom jag bor i stan så kan jag en hel del ställen! Tänkte att det var dax att förmedla dom!!!!!

Gädda: Vid femöre kanalen och Oxelösunds Kanotklubbs lilla vik finns bra gäddvatten, likasså under bron på väg emot jogersö.

Aborre: Jag fiskar bara aborre på hösten och då får man även en hel del aborre, nere vid Oxelösunds Kanotklubbs lilla vik finns det gått om aborre under bryggorna, men det är enstaka stora där, för dom stora får man ge sig ut i skärgården, utanför gamla oxelösund. Ett tips för er som är ute efter många aborrar men bryr er inte om storleken, meta vid bryggorna ved stenvik där det ligger båtar runt slutet av Juli början av Augusti met en blandning av vitt toastbröd och majsvatten, vattnet som blir kvar av majsen i en majsburk.

Torsk: Torsken har återvänt till Oxelösund, det var tyst många år om Torsken men i år då faktsikt strömmingen istället tagit slut eller tagit en annan väg har torsken kommit tillbaka, precis utanför hamninloppet i stora hamnen har det ryktats om stora torksar på nästan 10 kilo, en vän till mig fick en torsk på 3 kilo där för några veckor sedan.

Strömming: Har vart ute tre gånger i år efter strömmingen, älskar mämligen potatismos och strömming, men strömmingen verkar inte hugga, men då det går så går det utanför stora fartygen i hamnen och utanför fiskehamnen.

Sik: Många anser att siken är en skitfisk, siken är riktigt god att bland annat grilla. Det finns två ställen där man får sik året om egentligen i Oxelösund, ett ställe är privat det andra stället är utanför västra femöre.

Mört: Fiskar bara mört då jag vill ha bete till annat fiske, men dom nappar rejält ändå, utanför stenviksbadet finns det stora rejäla stim av dom, testa meta med vanlig jordmask.

Lax: Glömde laxen, utanför gamla Oxelösund finns det gott om lax, jag har dock själv bara fått en lax, men hört många som fått!

Det var mian tips för er som vill fiska i Oxelösund! Vill ni ha vägbeskrivnign elelr något mejla Hammerox_92@hotmail.com

Redigerad text!
      Förra helgen drog jag ut o fiskade igen. Fick bland annat en gädda på 6 kilo utanför Jogersö
      Senast ändrad av Otursfiskarn; 2008-10-02, 18:01.

Kommentera

slå liv i gammal tråd!
        ny inflyttad i oxelösund från grann stan nyköping, har fiskat 4 dagar i veckan här i oxelösund nu och fått gäddor varje gång men problemet är storleken. fiskarna ligger bara mellan 1-2 kanske 2,5 kilo.
        har hunnit betat av ställen som: fem öre kanalen,bron vid jogersö, ute på jogersö, utanför våtmarkerna samt tallholmen.. men bara små fisk!
        är detta nått som ni andra som fiskar i oxelösund känner igen?
        fiskat i nyköping innan å där känns det som genomsnittet av fisken är större än här, har ni några tipps på plattser att utforska.
        kör mest jerk bait för övrigt.

Kommentera

Tycker också tråden behöver lite kärlek!
          Själv har jag inte fiskat i Oxelösund men vill mer en gärna prova då jag bor i nyköping.
          Remo, vart har du fiskat när du fiskade i nyköping? Tips?
          Fiskar oftast själv då jag flyttat från stockholm hit (inga polare nära).
          Har nog tänkt köpa mig en kajak så att man kommer ut en bit.

Kommentera

Kajerna runt hamnmagasinet i Nyköping brukar ge grova gäddor om man metar med levande bete tex. Mört,Löja.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
            6 svar
            743 visningar
            2 gillar
            Senaste inlägg ppettan
            av ppettan

Startad av profilnamnet, 2024-07-04, 22:08
            0 svar
            123 visningar